Ferrari priznáva, že do „flexibilnej bitky“ vstúpilo neskoro
Flexibilné krídla sa v poslednom období stali rozdielom medzi úspechom a neúspechom, nielen na trati, ale aj mimo nej. O ohybnosti predných a zadných krídel sa toho veľa popísalo a vo vyostrenom meraní síl Red Bullu s McLarenom sa tento súboj preniesol aj za stoly riadiaceho orgánu. Z výhod tejto šedej zóny v pravidlách ťaží aj Ferrari, hoci ako povedal Frédéric Vasseur, jeho tím v žiadnom prípade neočakával, že FIA bude podobné riešenia považovať za legálne.
Čas je vo Formule 1 najvzácnejšou komoditou. Keď ostatné tímy skúmali flexibilitu ako jednu z vývojových ciest, v Maranelle sa škrabali na hlavách a predpokladali, že Medzinárodná automobilová federácia zasiahne. To sa však nestalo.
Pri súčasnej generácii monopostov je flexibilita mocný nástroj. Veľa sa v minulosti hovorilo o ohybnosti zadných krídel, ale v súčasnosti sa tie predné ukazujú ako dôležitý výkonnostný faktor. Flexibilné predné krídlo výraznou mierou prispieva k lepšiemu vyváženiu, keďže je riešením pre večnú chorobu týchto áut – nedotáčavosť v pomalých zákrutách a pretáčavosť v rýchlych.
Kým McLaren a Mercedes predstavili novú generáciu ohybných krídel už v lete, Ferrari zareagovalo až na Veľkej cene Singapuru. To má podľa šéfa stajne Frédérica Vaaseura jednoduché vysvetlenie. „Frustrovalo nás to, pretože v jednej chvíli sme čakali na rozhodnutie FIA, ktorá na Veľkej cene Belgicka nainštalovala nové kamery. Boli sme presvedčení, že tomu všetkému vystavia stopku. Oni však dali všetkým zelenú a preto sme stratili možno jeden alebo dva mesiace,“ vyhlásil Francúz pre Motorsport.com.
Fred okrem toho upozornil, že v dnešnej dobe jednoducho nemôžete vyvíjať viacerými smermi a potom si vybrať jeden. V ére rozpočtového stropu nesmiete hodiť nič do koša a prostriedky sa musia vynakladať s náležitou starostlivosťou. Čakanie na kroky FIA sa však Ferrari nevyplatilo.
„Je to náročné a s rozpočtovým stropom si musíte vybrať,“ vyhlásil Vasseur. „Ak ste presvedčený, že FIA niečomu takému zamedzí a už ste začali s vývojom niečoho iného, tak stratíte čas vo veternom tuneli. V každom prípade však išlo o naše rozhodnutie.“
Zdá sa, že Ferrari v tomto roku nešlo niekoľko vecí naproti. Musíte byť perfektní a Ferrari, s nefunkčnými vylepšeniami na VC Španielska a podcenením dôsledkov kauzy flexibilných krídel, urobilo niekoľko nesprávnych rozhodnutí.
- Značky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur