Piloti Ferrari nechápu problémy na vode, vysvetlenie však nemajú
Podmienky, ktoré skutočne oddeľujú chlapcov od chlapov. Veľká cena Sao Paula mala málo víťazov, ale mnoho porazených. Najšťastnejší deň nemá za sebou ani Carlos Sainz. Jeho tímový kolega to zvládol o niečo lepšie, ale obaja sa po pretekoch tvárili dosť zmätene. Ich monopost to vraj na vode nezvládal.
Pohľad na trápiaceho sa Lewisa Hamiltona bol dosť nezvyčajný. Dážď a Interlagos mali predstavovať ideálnu kombináciu pre sedemnásobného majstra sveta. Ten sa však nevídaným spôsobom trápil, kým jeho tímový kolega, hoci po tuhom boji, finišoval vlastne najvyššie z jazdcov, ktorí pred červenými vlajkami zamierili do boxov.
Podobný príbeh sa odohral vo Ferrari. Charles Leclerc to po nevydarenej kvalifikácii a tuhom boji s vlastným strojom dotiahol aspoň na piate miesto, zatiaľ čo Carlos Sainz havaroval dvakrát v priebehu jedného dňa a nechal dokonalo zabudnúť na svoj fantastický výkon v Mexiku. „Na vode som bol vždy veľmi silný, ale z nejakého dôvodu, keď som vyskúšal toto nové auto v daždi, nikdy som z neho nemal dobrý pocit,“ povedal Carlos Sainz.
„Neviem, či nedodávame do pneumatík dostatok energie, jazdíme s príliš tvrdým nastavením v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách alebo je za tým iný dôvod. Je však jasné, že monopost je ťažko zvládnuteľný a nepredvídateľný. Som rád, že Charles doviezol do cieľa piate miesto. Počul som, že aj on sa trápil. Bola to nočná mora, ale dúfajme, že nás čakajú už len suché preteky a znovu sa do toho pustíme,“ dodal s nádejou Sainz.
Sťažnosti zopakoval aj jeho tímový kolega Charles Leclerc. Keby sa problémy týkali len jedného jazdca, možno by sme to automaticky nemuseli pripisovať autu. Je však pravda, že Ferrari sa v poslednom období zásadne zlepšilo pri práci s pneumatikami. Menej energie možno znamená menšiu degradáciu, ale zároveň tiež problémy pri zahrievaní pneumatík. To vám v kvalifikácii a na vode príliš nepomôže.
„Ani trochu sa mi to nepáčilo,“ povedal monacký pretekár o pocite na intermediálkach. „Myslím si, že sčasti padá vina aj na mňa, pretože nastavenie si volíme spolu s tímom. Chcel som ísť určitým smerom, ale ten určite nebol správny. Nemali sme tempo, aj keď v kvalifikácii to podľa mňa nebolo také príšerné.“
„S čerstvými pneumatikami a prázdnou nádržou môžete vyťažiť o niečo viac z vášho stroja. V pretekoch sme však boli načisto stratení – aj to je možno slabé slovo. Extrémne ťažko sa s autom jazdilo a extrémne ťažko sa vyhýbalo chybám,“ pokračoval Leclerc.
„Pri konečnom pohľade môžeme byť aspoň trochu radi, že sme skončili pred oboma McLarenmi a stratili len štyri body do Pohára konštruktérov. Minimalizovali sme škody počas víkendu, ktorý nebol náš najlepší,“ dodal monacký pretekár.