Viac ako chyby Vasseura mätie rýchlosť Ferrari na vode
V Brazílii sa nám štartové pole rozdelilo v podstate na dve polovice – spokojných a nespokojných. Len ťažko budete hľadať niekoho, kto absolvoval priemerný víkend. Buď sme videli veľké triumfy a skvelé výsledky, alebo obrovské sklamania. Do druhej kategórie sa zaradilo aj Ferrari.
Scuderia dorazila do Sao Paula na vlne veľkých očakávaní. Po víťazstvách v Austine a Mexiku sa vrátilo do skupiny najužších favoritov, ale v Brazílii to už od počiatku víkendu akosi nebolo ono a v kvalifikácii strácal Charles Leclerc obrovské množstvo času.
V suchej šprintovej kvalifikácii i šprinte sa monopost SF-24 ešte s problémami držal, ale na vode boli obaja piloti stratení, nedokázali zahriať pneumatiky – zrejme daň za zlepšenú degradáciu pneumatík v posledných mesiacoch – a výrazne sa trápili, hoci v takých podmienkach môže priniesť aj nenápadné rozhodnutie veľký jackpot.
„Charles vždy ako prvý zdvihne ruku a obviňuje seba, ale nie som si istý, či je zodpovedný za nastavenie. Bola to zložitá nedeľa, ale celkovo to nebola žiadna dráma. Išlo skôr o jednotlivé rozhodnutia a za týchto okolností je dosť ťažké odhadnúť, kedy treba zastaviť v boxoch,“ povedal boss Ferrari Frédéric Vasseur.
„Bohužiaľ, na konci dňa platilo, že zostať na trati a čakať na červenú vlajku bolo správne rozhodnutie, ale ak havarujete, vyzeráte ako hlupák. Takýto víkend môžete z boxového múra a z kokpitu len ťažko manažovať,“ dodal.
Obaja piloti stajne sa po pretekoch dosť sťažovali na správanie monopostu na vode. Nestalo sa to pritom prvýkrát v tejto sezóne. Carlos Sainz havaroval v nedeľu hneď dvakrát a nemálo sa hanbil, kým Charles Leclerc – kedysi povestný svojimi nehodami – to udržal na trati. Aj keď nebol bezchybný, s nesprávnou stratégiou doviezol do cieľa piate miesto.
„Dramatický je skôr pohľad na celkové tempo a nastavenie, pretože s našou rýchlosťou to bolo naozaj náročné. Boli sme pravdepodobne o šesť alebo sedem desatín pomalší než Lando na začiatku posledného stintu, ale o šesť alebo sedem desatín rýchlejší na jeho konci,“ povedal Vasseur.
Tím však nenačasoval správne zastávku v boxoch. Bolo naozaj ťažké odhadnúť niektoré okolnosti, ale stratégovia Ferrari vypustili Charlesa Leclerca na trať priamo doprostred vláčika v strede poľa a tým negatívne ovplyvnili jeho preteky. „V skutočnosti sme podcenili stratu na výjazde z boxov. Charles tam prišiel o niekoľko desatín a tým aj o pozície,“ vysvetlil Vasseur.
„Nie som si však istý, či by to niečo zásadné zmenilo, pretože beztak by sme zastavili počas virtuálneho safety caru. Zásadnú zmenu by prinieslo čakanie na červenú vlajku,“ dodal francúzsky manažér.