logo F1online.skF1online.sk

Briatore začal vyháňať korporátneho ducha. Alpine už opustilo 300 ľudí

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2024

Po rokoch stagnácie a prázdnych sľubov sa generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo rozhodol spraviť rázny krok. Alpine zveril kontroverznému, ale schopnému biznismenovi Flaviovi Briatoremu, ktorý dostal jasnú úlohu. Briatore sa do nej naplno zahryzol, otvoril okná a rozhodol sa poriadne vyvetrať.

Flavio Briatore má prakticky celý tím pod palcom. Zodpovedá sa len generálnemu riaditeľovi Lucovi de Meovi, ktorý mu však vyslovil plnú dôveru. Bývalý šéf Benettonu a Renaultu tak najskôr obsadil pozíciu šéfa tímu mladým Oliverom Oakesom a pokúsil sa ukoristiť Carlosa Sainza. Španiel vyhodnotil, že má aj lepšie ponuky ako neperspektívny Alpine. Keby sa však Briatore chopil kormidla o rok skôr, možno by Sainzovo rozhodovanie vyzeralo inak.

“Tento rok sme sa pustili do veľkého upratovania,” vysvetľoval Flavio Briatore, ako mení Alpine, aby sa z neho opäť stal rešpektovaný a obávaný protivník. “Čistíme úplne všetko a po stránke vylepšení napredujeme, aby sme neuškodili monopostu pre rok 2025. Sám som to schválil.”

Skúsený Talian je spokojný s tým, že vylepšenia pomáhajú Alpinu posúvať sa dopredu. V tomto sa jeho tím líši napríklad od Aston Martinu, ktorý zo všetkých priniesol suverénne najviac nových komponentov, ale väčšina z nich nepriniesla žiadne desatinky k dobru, len viac zmätených a utrápených pohľadov inžinierov.

“Dobre to zafungovalo, pretože sme sa zlepšili na rozdiel od mnohých tímov, ktoré spravili krok vzad namiesto kroku vpred,” odkázal Briatore a nepriamo tým pripomenul neúspechy Aston Martinu. “Inžinieri, odviedli ste dobrú prácu. Každý z vás.”

Chvíľu však potrvá, kým sa Alpine dostane na úroveň Aston Martinu. Začať treba od podlahy. “Musíme sa vrátiť k tomu, aby ľudia pracovali pre pretekársky tím a nie korporátnu spoločnosť. Musíme veci vrátiť do stavu, v akom by mali byť. Tím v Enstone je celkom nezávislý, takže sa vraciame do starých čias a k tomu, čím bol Renault kedysi.”

O problémoch Alpinu hovoril v nedávnom podcaste aj Otmar Szafnauer, ktorý sa ako šéf tímu síce snažil vytvoriť dobré pracovné prostredie, ale korporátne zmýšľanie mu podrážalo nohy. Okrem toho, že nemal pod palcom všetky oddelenia, sa v najvyššom vedení objavili osobnosti, ktoré sa “nestarali o výsledky na trati, ale o vlastnú kariéru”. Aj keď Szafnauer nikoho nemenoval, môžeme sa dovtípiť, že tým narážal na bývalého generálneho riaditeľa Laurenta Rossiho, pre ktorého by potenciálny Szafnauerov úspech znamenal ohrozenie.

Briatore preto z tímu vymetá ľudí, ktorí sa podľa neho viac hodia do korporátu ako do skutočnej pretekárskej stajne, pre ktorú by mali byť najvyššou prioritou výkony na trati. “Inžinieri sú len inžiniermi pre Formulu 1. Všetko ostatné, čo bolo treba vyhodiť, sme vyhodili. Keď sme sem prišli, mali sme asi 1150 ľudí, nuž a dnes sme na čísle 850,” potvrdil čistky v stajni.

Súvisiace články

Diskusia