logo F1online.skF1online.sk

Russell nesúhlasil s rozhodnutím Mercedesu: Bol som dosť naštvaný

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 11. 2024

Keď sa uskutočnia preteky v takých náročných podmienkach ako tohtoročná Veľká cena Sao Paula, viacerí si po ich skončení povedia: „Mohol som vyhrať, keby…“ Len jeden však môže povedať: „Vyhral som!“ George Russell bol po pretekoch tým mužom, ktorý lamentoval nad svojimi šancami a nad zlomovým okamihom, keď ho tím počas fázy VSC povolal do boxov.

Russell do pretekov fantasticky odštartoval. V nájazde do prvej zákruty prešprintoval Landa Norrisa a ujal sa vedenia. Prvú pozíciu držal v priebehu celého prvého stintu, ale keď po výlete Nica Hülkenberga mimo trate aktivovalo riaditeľstvo pretekov virtuálny safety car, rozhodol sa s Mercedesom zastaviť a prezuť.

„Vyhrávame a prehrávame ako tím. Pred štartom víkendu by sme asi štvrté miesto brali. Niekedy je ťažké predvídať, čo sa stane. Všetci zo seba vydávajú maximum a všetci sa snažia o najlepšie rozhodnutia na základe informácií, ktoré majú k dispozícii v danom čase,“ povedal po pretekoch George Russell pre televíziu Sky.

Ukázalo sa, že išlo o nešťastné a nesprávne rozhodnutie. Dážď následne zhustol, na trať vyšiel safety car a po havárii Franca Colapinta definitívne zaviali červené vlajky. Táto chvíľa v podstate znamenala koniec nádejí na víťazstvo pre pilota Mercedesu.

„Keď trať vysychá, obvykle je na tíme, aby rozhodol o prezutí na sliky; keď je mokro a dážď hustne, za normálnych okolností má slovo jazdec. Bol som absolútne presvedčený, že príde safety car alebo červená vlajka, pretože to bolo ako kormidlovať loď. Asi už k tomu nemusím nič dodať,“ povedal Russell.

„Z môjho pohľadu, keby sme zostali na trati, boli by sme pri reštarte prví pred Oconom, Maxom a Gaslym. Neviem, ako by to skončilo, ale v tom čase som bol dosť naštvaný, pretože som chcel zostať na trati,“ doplnil pilot Mercedesu v rozhovore pre F1 TV.

„Podmienky boli náročné, ale v úvodných kolách sme sa cítili komfortne. Všetko sme mali pod kontrolou, užívali sme si dvanásťsekundový náskok na tretie miesto a manažoval som rozostup na Landa. Samozrejme, tie tri kolá na veľkej vode boli náročné, ale práve preto som chcel zostať na trati, keďže som bol presvedčený, že nás čaká safety car alebo červená vlajka. Nakoniec sa to aj stalo. Bolo to nevyhnutné, pretože v týchto podmienkach sa nedalo jazdiť,“ dodal George.

V tejto chvíli sa už len môžeme dohadovať, ako by tie preteky skončili. V každom prípade je to tiež zbytočné. Na „keby“ sa vo svete športu nehrá a uvedomuje si to aj Russell.

Súvisiace články

Diskusia