Clear popiera kúzla s flexibilným krídlom, dominanciu v Austine pripisuje nastaveniu
Ferrari nenasadilo v Austine žiadne vylepšenia. Na oficiálny zoznam FIA nenahlásila zmenu aerodynamickej konfigurácie monopostu. Ako však následne informovali talianske médiá, Scuderia mala vylepšenia, ale tie nezmenili vonkajšiu podobu monopostu. Išlo vraj „len“ o nové predné krídlo z nových, a ohybnejších, materiálov a po jeho nasadení nasledovalo dominantné predstavenie v Austine.
Nechcelo sa tomu veriť, ale Ferrari si bez vylepšení v Texase hravo poradilo s Red Bullom aj McLarenom, ktorí novinky priviezli. Drobné zmätenie následne objasnili talianske médiá. Aj keď nejde o oficiálnu informáciu, celkom korešponduje s realitou posledných týždňov a mesiacov.
Scuderia podľa Talianov nasadila v Austine predné krídlo z nových kompozitných materiálov. To však malo úplne rovnaký tvar ako to v Singapure. Práve tam totiž mala táto novinka premiéru. Z vonkajšieho pohľadu sa teda na Ferrari nič nezmenilo, ale vďaka novým materiálom malo odlišné vlastnosti. Ba čo viac, tento úplne nový kus si Ferrari mohlo vyskúšať na testoch Pirelli v Mugelle, keďže na papieri malo rovnaké auto ako v Singapure.
Do Austinu tak prichádzal tím so slušnými poznatkami a na trati sa to patrične prejavilo. „Myslím si, že tu otvárate dosť diskutabilnú debatu,“ vyhlásil výkonnostný inžinier Ferrari Jock Clear o flexibilných predných krídlach. „Nevieme, čo robia iné tímy. Vieme len to, čo robíme my s naším monopostom.“
„Vykladáme pravidlá spôsobom, ktorý my považujeme za správny a FIA nikdy nespochybnila žiadnu z našich interpretácií. Pokračujeme vo vývoji zo všetkých síl a čo najrýchlejšie, ale všetko prebieha v rámci pravidiel. Nič sme nezmenili,“ vyhlásil Clear.
„Pri pohľade na súperov môžeme len hádať, čo skutočne robia. Nemôžeme vykonať fyzické testy ich komponentov. Môžeme len pracovať na našom aute a my sme spokojní s našim vývojom v čase po Veľkej cene Rakúska. Po letnej prestávke sme skutočne pochopili, akým smerom sa máme vydať z pohľadu vývoja aj nastavenia,“ dodal Clear.
Ostrieľaný inžinier teda popiera, že by Ferrari akokoľvek „kúzlilo“ s flexibilitou. Dominancia v Austine vraj bola čisto dôsledkom lepšieho pochopenia súčasného monopostu. To má korene až na Veľkej cene Rakúska, ktorá bola vyvrcholením neúspešného letného obdobia Ferrari po nasadení nefunkčných vylepšení v Barcelone.
„Urobili sme niekoľko vecí pri výbere nastavenia. V Rakúsku sme to urobili nesprávne, ale čo je zábavné, tamojší okruh sa veľmi podobá na Austin,“ vyhlásil Clear. „V Austine nám fungovali niektoré aspekty, ktoré sme v Rakúsku neprinútili fungovať. Samozrejme, priviezli sme vylepšenia do Talianska a Singapuru, ale balík bol v podstate veľmi podobný.“
„Myslím si, že Austin potvrdil výkon tohto balíka. Dôležitejšie však je, že sme v Texase napravili chyby v nastavení, ktorých sme sa dopustili v Rakúsku,“ dodal Angličan.