logo F1online.skF1online.sk

Ďalšia pochvala pre Vasseura? Už nevnímame vonkajší tlak, hovorí Leclerc

Charles Leclerc
© SF Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 10. 2024

Ferrari je naďalej tímom vzostupov a pádov, ale už nie je tímom Mattiu Binotta. Aj keď sa o Frédéricovi Vasseurovi v mediálnych špekuláciách hovorilo ako o „pláne B“ a John Elkann chcel v skutočnosti zlákať Christiana Hornera, história je Fredovi čoraz väčšmi naklonená. Jeho prínos pre Ferrari je po necelých dvoch rokoch hmatateľný.

Keď sa obzrieme späť o pár sezón a spomenieme si na súboje Ferrari a Mercedesu v rokoch 2017 a 2018, stajňa z Brackley si vtedy získala povesť bezchybného šampióna. Naopak, Scuderia trpela na vlastné chyby a internú politiku. Časy sa však zmenili.

Je rok 2024 a Mercedes zažíva najhoršiu sezónu od začiatku hybridnej éry. Ferrari sa naproti tomu udržalo v boji o Pohár konštruktérov. Samozrejme, tohtoročná sezóna Scuderie má ďaleko od dokonalosti, ale päť veľkých cien pred koncom je tento tím stále v boji o konštruktérsky titul.

„Áno, podľa mňa sme sa naučili, ako sa vysporiadať s tlakom,“ povedal médiám v Mexiku Charles Leclerc. „Vždy som hovoril, že jedna z najlepších vecí na Ferrari je vášeň. Ľuďom v továrni nebude vadiť niekoľko hodín nadčasov. Na druhej strane, presne táto vášeň sa niekedy ťažko zvláda.“

„Vášeň znamená aj emócie. Vďaka nim ste v dobrom veľmi šťastní, ale v zlom si to oveľa viac pripúšťate. Oveľa ťažšie sa s tým potom vyrovnáva. Od môjho príchodu do Ferrari v roku 2019 sme na tom veľa pracovali a podľa mňa sme teraz oveľa lepšie pripravení na tieto vzostupy a pády,“ myslí si monacký pretekár.

„Nemyslím si, že nás vonkajší tlak ovplyvňuje do takej miery, ako to bolo pred dvoma, tromi alebo štyrmi rokmi. V skutočnosti si to dnes vnútri tímu príliš neuvedomujeme. Sme motivovaní a spokojní, že sme sa prepracovali do tejto situácie. Sme na tom dobre a posúvame sa správnym smerom, ale nevenujeme pozornosť tomu, čo sa deje vonku,“ dodal Leclerc.

Ide o veľmi povzbudivé slová. Do akej miery sú pravdivé, to sa asi ukáže až v poriadnom boji o titul. Ferrari sa v ňom udržiava, ale v tejto chvíli nie je pod veľkým tlakom, keďže ziskom Pohára konštruktérov môže len prekvapiť. Navyše, jazdecký šampionát je omnoho prestížnejší ako ten tímový.

Cieľom Ferrari sú však vždy tie najvyššie méty a aj v tomto prípade dal Leclerc jasne najavo, že sa Pohára konštruktérov nemieni vzdať. „Boli sme veľmi konzistentní a podľa mňa sme maximalizovali našu výkonnosť, čo je najdôležitejšie,“ skonštatoval monacký pretekár.

„Nemyslím si, že sme boli v posledných pretekoch nevyhnutne najrýchlejší. Boli sme však najkonzistentnejší a v porovnaní s našimi súpermi sme maximalizovali bodové zisky. Možno sme v Austine mali najlepšie auto, čo je skvelé pred poslednými piatimi pretekmi, ale pred nimi sme podľa mňa nemali najsilnejší monopost. Odviedli sme však dobrú prácu v snahe doviezť domov maximálny počet bodov. Presne to je náš cieľ pred zvyškom sezóny,“ dodal Leclerc.

Súvisiace články

Diskusia