Wolff neverí teátru v garáži Red Bullu: Ktovie, ako dlho vyrábali tú metlu
Zak Brown v padoku našiel spojenca. V kauze Red Bullu s nastavovaním svetlej výšky počas parc fermé sa na jeho stranu postavil Toto Wolff, ktorému v súvislosti so súpermi z Milton Keynes zišiel na um prívlastok “nehanební”. Poukazuje tiež na to, že ukážka používania sporného systému mala v sebe prvky divadla.
Technici Medzinárodnej automobilovej federácie si po austinskom tréningu prišli všetko obzrieť na vlastné oči. Mechanici odmontovali kryty v prednej časti kokpitu, vybrali pedále a FIA ukázali, ako pod nimi dokážu meniť nastavenie svetlej výšky prednej časti podlahy.
Stajňa aj týmto krokom chcela regulačnému orgánu F1 vysvetliť, že k nepozorovaným zmenám svetlej výšky počas parc fermé určite nedochádzalo. Tota Wolffa však nepresvedčili ani za mak. Zak Brown tvrdil, že otázky majú viaceré tímy, ale Mercedes je spomedzi nich prvý, kto sa k tomu vyjadril aj takto otvorene.
“Na základe toho, čo som videl a čo som počul, je môj pohľad z diaľky taký, že je to nehanebné,” vyhlásil Toto Wolff s odkazom na tím z Milton Keynes a jeho zariadenie. Čo ho však ešte viac zarazilo, bolo to, ako sa Red Bull snažil všetkých presvedčiť, že počas fermé to nepozorovane nedokáže upraviť.
Mechanik si totiž na tento úkon priniesol približne polmetrový nástrčný kľúč so šesťhranným bitom na konci. “Naozaj sa mi páčilo, keď do auta vložili túto hotovú metlu, aby predviedli, že iba takto sa to dá upraviť. Zaujímalo by ma, ako dlho im trvalo, kým ju vyrobili a strčili dnu.”
— f1videos (@Error20F1) October 21, 2024
“A nevedel som, že vo Formule 1 používame takéto zariadenia. Nestačí povedať, to je koniec a sľúbiť, že to už opäť neurobia. Prečo by niečo také navrhovali a spravili si na tom dve značky pre dve pozície? Akoby ste chceli o jeden krok vyššie, o druhý krok vyššie…” pokračoval šéf Mercedesu. “Toto je to prijímanie rozhodnutí vo Formule 1?”
Christian Horner v piatok priznal, že Red Bull má takúto možnosť nastavovať svetlú výšku už tri roky. Až teraz však môžu mať tímy pokoj v duši, keď FIA na začiatku každej fázy parc fermé nastavovací panel Red Bullu zapečatí proti manipulácii.
Privítal by Wolff, keby FIA v tejto veci spravila viac? “Ja nemôžem hovoriť v mene FIA. Nemôžem hovoriť v mene Nikolasa (Tombazisa, šéfa FIA pre monoposty, pozn red.). Očividne je to však vec, ktorá veľmi dlho prechádzala popod radar.”