logo F1online.skF1online.sk

Verstappen s Norrisom nesúcití: V poslednej dobe sa veľa sťažujú

Max Verstappen a Lando Norris
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 01:56

Lando Norris a Max Verstappen sa opäť postarali o napínavú bitku, z ktorej vznikla ďalšia kontroverzia na tri nedele. Formulový padok sa nevie zhodnúť na tom, či obranné a útočné manévre obhajcu titulu boli v poriadku a či si pilot McLarenu zaslúžil trest. Verstappen viackrát s rozhodnutiami komisárov nesúhlasil, ale teraz s protistranou necíti žiaden súcit.

V druhom stinte sa Lando Norris pustil do stíhacej jazdy. Postupne sa doťahoval na Maxa Verstappena a pár kôl pred koncom to prišlo. Dlhý a napínavý súboj sa skončil za dvanástou zákrutou, kde obaja piloti opustili trať. Penalizáciu za jej opustenie a získanie výhody však dostal len Lando Norris, hoci podľa neho si týmto výjazdom polepšil aj jeho protivník; posunutím bŕzd sa v zlomovom bode zákruty udržal vpredu.

Max Verstappen dostal po pretekoch otázku, či súcití s McLarenom a chápe jeho argumenty. “Nie, nesúcitím. V poslednej dobe sa veľa sťažujú. V pravidlách je to veľmi jasne napísané, že nemôžete predbiehať za bielou čiarou,” odkázal Holanďan, ktorý sa však v prvej zákrute vyhol penalizácii, hoci aj tam sa ocitol za hranicami trate.

“Aj ja som bol za to v minulosti potrestaný. Myslím, že to bolo v roku 2017, keď som prišiel o pódium,” rozpamätával sa na súboj s Kimim Räikkönenom z posledného kola VC USA 2017, keď si pomohol výjazdom mimo trať.

Holanďan sa nenechal rozhodiť a podarilo sa mu udržať sa do piatich sekúnd za Norrisom. To bolo kľúčové. “Zachoval som chladnú hlavu a snažil som sa robiť maximum pre to, aby som auto doviezol do cieľa. S tými pneumatikami a v mojej situácii to nebolo jednoduché. Celkovo som si však náš spoločný súboj užil.”

Verstappen pri poznámke na “veľa sťažností” McLarenu narážal na reakcie zástupcov z Wokingu pri vyšetrovaní toho, ako Red Bull mohol počas parc fermé meniť nastavenie svetlej výšky. Musíme však poznamenať, že navzájom si v McLarene a Red Bulle nemajú čo vyčítať. Stačí si spomenúť na to, ako Red Bull od začiatku európskej časti sezóny opakovane poukazuje na flexibilitu predného krídla s papájovým lakovaním.

Druhý, alebo lepšie povedané prvý incident medzi Verstappenom a Norrisom sa stal už v prvej zákrute po štarte. Norris vnútornú stranu celkom nezavrel, čo líder šampionátu hneď využil. Aj v tomto prípade však vyšiel mimo trať.

“Na vnútrajšku bol priestor, tak som tam šiel,” opísal svoj štart Verstappen. “Zákruta je tam veľmi široká, takže vám dáva veľa príležitostí; môžete ísť veľmi zoširoka, alebo celkom tesne po vnútrajšku. Ja som sa tak rozhodol, no tentoraz som bol aj tak druhý. Charles sa ocitol vpredu. Myslím si, že mne to celkom dobre vyšlo, pretože Charles bol beztak rýchlejší, tak sa odtrhol.”

“Dnes sme nemali zrovna najlepšie preteky, ak si ich porovnáme so včerajškom. Trápil ma balans a priľnavosť,” vysvetlil na záver svoje problémy, ktoré vo vysielačke zdôrazňoval aj po nasadení tvrdej zmesi. Ani v prvom stinte však nebol spokojný. Z internej komunikácie sme mohli zachytiť, že mechanici mali počas pitstopu odstrániť nejaký problém na monoposte.

Ukázalo sa, že pridali prítlak na prednom krídle, aby minimalizovali nedotáčavosť. “Nemohol som brzdiť, nevedel som zrotovať auto. Veľmi rýchlo som si uvedomil, že tieto preteky nevyhrám, tak som si šiel svoju veľkú cenu.”

Súvisiace články

Diskusia