logo F1online.skF1online.sk

Stellu teší, že súperi McLarenu skočili na lep a naťahovali sa s jeho zadným krídlom

Monopost McLarenu na rošte, zadné krídlo
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala26. 9. 2024

Naozaj si zadné krídlo McLarenu zaslúžilo toľko pozornosti, koľko jej venovali v Red Bulle či vo Ferrari? Ochota McLarenu vzdať sa flexibilnej klapky zadného krídla naznačuje, že možno to až takú výhodu neprinášalo. Šéf tímu Andrea Stella sa nehnevá, že ju bude treba vystužiť, práve naopak. Je rád, že súperi takpovediac skočili na lep tejto vychytávke.

Keď váš súper predstaví na svojom monoposte nové riešenie, okamžite sa ho snažíte preskúmať. Zisťujete, či je novinka v súlade s pravidlami, ako vlastne funguje, akú výhodu na kolo prinesie a či by ste ju vedeli zapracovať aj do vlastnej koncepcie auta. To všetko vás oberá o cenný čas, ktorý ste mohli investovať do vlastného vývoja.

Podľa Andreu Stellu sa presne to stalo konkurencii, keď sa začala vŕtať v zadnom krídle McLarenu. Dosiahli vraj jediné, a oslabenie monopostu MCL60 to rozhodne nebolo. “Má to absolútne nulový efekt a myslím si, že sme to dnes aj videli,” povedal po singapurskej kvalifikácii a Norrisovej pole position.

“Z nášho pohľadu považujeme za dobré správy, že sa naši protivníci rozptyľujú takýmito vecami, pretože to znamená, že sa nekoncentrujú sami na seba. Pre nás je to len výhoda,” pochvaľoval si šéf tradičnej britskej stajne.

Red Bull oslavoval fakt, že McLaren bude musieť vystužiť zadné krídlo, ako také menšie víťazstvo. Podľa jeho vlastných výpočtov malo totiž zväčšovanie štrbiny pri deaktivovanom DRS prinášať jednu až dve desatiny sekundy na kolo.

“Trikrát sme protestovali proti zadnému krídlu McLarenu. Dnes FIA prijala veľmi správne rozhodnutie. Zistila, že zadné krídlo McLarenu nie je vhodné. A teraz sú na rade predné krídla, aj na ne si posvietime!” víťazoslávne zvolal Helmut Marko.

Okrem neho aj šéf Ferrari Frédéric Vasseur označil krídlo v zmysle pravidiel za “viac než len hraničné”. Andrea Stella však svojim súperom odkazuje, že v McLarene “sme maximálne v pohode, toto je len taká falošná stopa, o ktorej niekto začal hovoriť”.

“Krídlo je legálne,” zdôrazňuje. “Toto nie je žiadna téma, naozaj. Je to len taká bájka. Zdá sa, že každý vymýšľa nejaké bájky. To je však dobré, pre nás je to dobré. My sa koncentrujeme sami na seba, nohami zostávame pevne na zemi, prinášame vylepšenia. Tomuto sa my venujeme a potom prehovoríme na trati.”

Súvisiace články

Diskusia