logo F1online.sk

McLaren: Sme sklamaní, no nevzdávame sa

Lando Norris, McLaren zozadu
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl28. 11. 2020

McLaren má v Bahrajne pred sebou náročnú, no nie neriešiteľnú úlohu. Obaja jazdci boli po kvalifikácii sklamaní – Carlos Sainz z technickej poruchy, Lando Norris z chyby vo svojom poslednom pokuse v Q3.

Lando Norris síce z Q1 postúpil až z pätnásteho miesta, situáciu však mal pod kontrolou. Ako posledný totiž v závere Q1 ešte vošiel do meraného kola a zaznamenal fialový prvý sektor. Keď mu však tím zahlásil, že bezpečne postúpi, spomalil a pošetril pneumatiky.

Mladý Brit s prehľadom postúpil z Q2 na strednej zmesi a v konečnom účtovaní si trúfal na viac než deviate miesto. „V poslednom kole v Q3 som urobil chybu v prvej zákrute. Stratil som tam asi desatinu, kvôli ktorej som prišiel možno aj o niekoľko pozícií. Som pomerne frustrovaný a nahnevaný. Zajtra sa to však pokúsim zmeniť a napraviť,“ vyhlásil Lando Norris.  

Smoliarom dňa bol Carlos Sainz, ktorý odštartuje pätnásty. V Bahrajne sa dá dobre predbiehať, preto Španiel nie je v pretekoch bez šance. Veď Lando Norris bol na tejto trati pred rokom po prvom kole až štrnásty, nakoniec skončil šiesty. Carlos sa ani tak neobáva deficitu v rýchlosti, bolehlav mu spôsobujú strategické možnosti. Minimálne autá stredu poľa zväčša postupujú do Q3 na najmäkšej zmesi, vďaka čomu majú jazdci od jedenásteho miesta nižšie možnosť zvoliť si tvrdšie pneumatiky a získať strategickú výhodu.

Zajtra odštartuje celá prvá desiatka na strednej zmesi. Podľa prepočtov Pirelli je najvýhodnejší práve štart na strednej zmesi s následnými dvomi stintami na mäkkých pneumatikách. Druhou najrýchlejšou stratégiou by mali byť dva stinty na strednej zmesi a jeden na mäkkej. Najtvrdšia sada figuruje v papierovo najpomalšej dvojzastávkovej stratégii…

Ak McLaren neuspeje so snahou o výmenu zničených pneumatík z Q2, bude mať Sainz len jednu sadu strednej zmesi a obmedzené možnosti, ako sa aj stratégiou dostať dopredu. „Máme veľmi málo možností. Preto som strašne, ale strašne nahnevaný. Prvá desiatka štartuje na strednej zmesi, čo znamená, že nebudeme môcť oproti nim získať žiadnu strategickú výhodu. Musíme sa dôkladne rozhodnúť, akú stratégiu zvolíme. Nevzdávame sa! Dám do toho všetko, aby som získal k dobru čo najviac pozícií, ako sa len bude dať,“ povedal Carlos Sainz.

McLaren doplatil na mechanickú poruchu vo veľmi nepríjemnej chvíli. Body sa však rozdávajú až v nedeľu. A možno bude opäť platiť, že „papájoví“ sú napokon často úspešnejší vtedy, ak im kvalifikácia nevyjde úplne podľa predstáv. Veď Sainz aj v Turecku štartoval pätnásty, a skončil na skvelom piatom mieste. „Stále nevieme, čo presne poruchu spôsobilo. Zadná časť nápravy sa jednoducho zablokovala, s čím Carlos nemohol nič robiť. Je to sklamanie, pretože dnes sme mali konkurencieschopné auto. Nanešťastie, Lando urobil vo svojom poslednom pokuse chybu a prišli sme o Carlosa, ktorý bol celý víkend v dobrej forme. Už to však nezmeníme. Teraz musíme analyzovať, čo sa presne stalo,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

McLaren je v bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov, ak sa však v nej chce udržať a zároveň nechce stratiť pozíciu voči piatemu Renaultu či šiestemu Ferrari, potrebuje bodovať. Pozitívom je, že Lando Norris štartuje pred obomi Ferrari i Racing Pointom. A dobrým signálom môže byť, že aj pred rokom štartoval Norris deviaty, a odjazdil fantastické preteky. „Dobré je, že sme s Landom postúpili do Q3 s takou pneumatikovou stratégiou, akú sme si naplánovali. Body sa rozdávajú až zajtra. Čakajú nás zaujímavé preteky s mnohými výzvami, zrejme uvidíme dve zastávky, prípadne aj viac. V hre bude viacero stratégií, ktoré nám môžu otvoriť možnosti ako získať stratené pozície. Musíme sa pokúsiť vrátiť späť,“ doplnil Andreas Seidl.