Hamiltonovi vraj tím odoprel štart na stredne tvrdých gumách: Bol som strašne naštvaný
Lewis Hamilton si opäť vypil kalich horkosti až do dna. Sedemnásobný majster sveta mal na štarte Veľkej ceny Singapuru obuté mäkké pneumatiky a zvolil alternatívnu stratégiu, čo sa pri takto vysokom postavení na rošte často nevidí. Mercedes to však urobil a vraj sa tak rozhodol napriek protestom svojho pilota.
Šéf stajne Toto Wolff po pretekoch priznal, že jeho stratégovia sa rozhodli nesprávne. To je síce pekné, ale preteky ich pilota už boli zničené. Hamilton po sobote žiaril spokojnosťou, keď konečne prelomil kvalifikačnú kliatbu, ale po nedeli to bola opäť tradičná mizéria. O preteky ho pripravila nedostatočná rýchlosť monopostu W15, ale tiež operatíva jeho tímu na boxovom múre.
Štart na softoch znamenal, že Lewis rýchlo odpadol a musel zamieriť skôr do boxov. Oscar Piastri a Charles Leclerc ho v súbojoch odsúdili do roly štatistu. Obaja zvolili správnu stratégiu rovnako ako jeho tímový kolega George Russell na štvrtom mieste. Hamilton podľa vlastných slov chcel urobiť to isté, ale nakoniec zvíťazilo želanie tímu.
„Sedeli sme na porade pred pretekmi a tím povedal, že by rád rozdelil stratégie. Zostal som z toho trochu zmätený,“ povedal Hamilton na marketingovom podujatí Petronasu v Kuala Lumpur. Keďže obaja jazdci sa pre „prehriatie organizmu“ ospravedlnili z popretekových mediálnych povinností, ich detailnú reakciu na dianie na okruhu Marina Bay sme získali až neskôr.
„Keď sme sa v minulosti ocitli v podobnej pozícii, tak sme stratégie rozdeľovali len v prípade, že sa George – ako obvykle – kvalifikoval veľmi dobre a ja som skončil niekde mimo najlepšej desiatky. Nedávalo mi to však zmysel, keď sme boli obaja vpredu,“ pokračoval Hamilton, ktorý sa vraj stratégom pokúšal oponovať.
„Snažil som sa bojovať zo všetkých síl a vymôcť si štart na stredne tvrdých pneumatikách, ale tím trval na svojom nápade, že odštartujem na mäkkých. Keď ostatní stiahli zahrievacie dečky, zistili sme, že takmer všetci štartujú na stredne tvrdých gumách,“ dodal sklamane Lewis.
Znie to skutočne zvláštne, keďže preferovanú stratégiu by mal dostať pilot, ktorý stojí vyššie na štarte – v tomto prípade Hamilton. Ak majú obaja veľmi dobré postavenie na rošte, stratégia sa rozdeľuje len sporadicky. Cieľom je poskytnúť obom pilotom najrýchlejšiu cestu do cieľa a najväčšiu šancu na víťazstvo, ktorá pri štarte z druhého radu nie je malá.
„Bol som strašne naštvaný. Už pred štartom ma premáhala frustrácia,“ vyhlásil pilot Mercedesu. „Vydal som zo seba to najlepšie v snahe udržať sa chlapcov predo mnou, ale boli príliš rýchli. Snažil som sa zostať na trati čo najdlhšie na softoch, no musel som zastaviť už v sedemnástom kole.“
„Od tej chvíle som vedel, že mám po pretekoch, pretože na tvrdých pneumatikách sa v tom teple budem trápiť. Celý víkend sme bojovali s vyvážením a zmenili sme toho strašne veľa. Mali sme dobrú kvalifikáciu, ale, bohužiaľ, v pretekoch sme sa príliš trápili,“ dodal Hamilton.