logo F1online.sk

Sainza zradila technika, teraz sa bojí, či bude mať v pretekoch čo obuť

Carlos Sainz
© FOM
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl28. 11. 2020

McLaren krátko po kvalifikácii potvrdil, že za odstúpením Carlosa Sainza z Q2 bola porucha zadných bŕzd. Ak nebude potrebná výmena prevodovky, odštartuje Španiel do pretekov z pätnásteho miesta.

Pätnáste miesto na štarte znie veľmi trpko v kontexte, že Sainzovi v Q1 stačil jeden meraný pokus, aby zo siedmej priečky s prehľadom postúpil do Q2. Celú sobotu vyzerala jeho rýchlosť veľmi dobre a trúfal si na umiestnenie v prvej päťke.

Sainzove nádeje sa skončili v prvej zákrute prvého meraného kola v Q2, keď sa mu kompletne zablokovali zadné kolesá a skončil v hodinách. Aj napriek pokusu o reštart sa už nedokázal vrátiť na trať. „Nemohol som nič robiť. Išiel som rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu a keď som dupol na brzdu, tak sa zadné brzdy kompletne zablokovali. Neviem, čo sa stalo, a čo bolo samotnou príčinou problému,“ povedal Carlos Sainz po kvalifikácii.

Niektoré trate sú pre Sainza akoby prekliate. Napríklad v belgickom Spa dva roky po sebe ani neodštartoval do pretekov, v Bahrajne zase videl cieľ zatiaľ len raz, aj to nebodoval. Pred rokom mal v Bahrajne veľmi dobrú kvalifikačnú rýchlosť a v prvých kolách pretekov atakoval piateho Maxa Verstappena, no po súboji skončil s defektom a celý čas už potom jazdil na samom dne poradia…

„Som veľmi sklamaný. Na postup z Q1 mi stačil jeden pokus, čím som si do ďalšieho priebehu ušetril nejaké mäkké pneumatiky. V aute je jednoznačne dobrá rýchlosť, ktorú som dnes nemohol ukázať. Je to veľmi bolestivé. Zajtra do toho dáme všetko, aby sme sa vrátili späť,“ vyhlásil španielsky pretekár, ktorý po poruche zadných bŕzd kompletne „spálil“ svoje pneumatiky. Bola to stredná zmes, s ktorou sa chcel kvalifikovať do Q3 a použiť ju aj v pretekoch, v ktorých sa očakávajú minimálne dve zastávky.

„Tieto pneumatiky sú totálne zničené a určite ich už nebudem môcť použiť. Ak sa dnes niečo určite nemalo stať, tak nie zničenie strednej zmesi pneumatík. V pretekoch nás to bude bolieť a negatívne to ovplyvní našu stratégiu. Všetci sme sa snažili pošetriť si nejaké tvrdšie zmesi na preteky. Ja však štartujem pätnásty a ak nebudem môcť tieto pneumatiky vymeniť, nebudem mať takmer žiadne použiteľné tvrdé zmesi,“ hneval sa Carlos Sainz. Spolu s McLarenom musí veriť, že FIA odsúhlasí výmenu zničenej sady stredných pneumatík za novú. Sainz tieto pneumatiky nezničil svojou vinou, doplatil na technický problém, čo by žiadosti britského tímu mohlo pomôcť.