logo F1online.skF1online.sk

Norris flirtoval s bariérami: Tlačil som na to, chcel som mať čo najväčší náskok

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala22. 9. 2024

Keď pilot zvíťazí s takým obrovským náskokom, ako sa to podarilo Landovi Norrisovi v Singapure, väčšinou to znamená, že jeho monopost má veľkú rýchlostnú výhodu a pilot sa v pretekoch takpovediac len vozil. To však nebol Norrisov prípad, čoho dôkazom boli aj dva dotyky s bariérou.

Vybudovať si víťazný náskok viac ako 20 sekúnd sa v tejto sezóne podarilo len dvom jazdcom. Max Verstappen takto vystrašil fanúšikov hneď na prvých pretekoch v Bahrajne, Lando Norris zas deklasoval konkurenciu v Zandvoorte a najnovšie v Singapure.

McLaren v nedeľu dominoval. “Víťazstvo je víťazstvo. Možno sa po ňom usmievate o čosi viac, ale vašou hlavnou úlohou je vyhrať. Samozrejme, čím väčší náskok máte, tým ste spokojnejší, ale boli by sme šťastní, aj keby sme skončili na čele, získali maximum bodov a ďalší triumf,” hovoril na tlačovej konferencii Lando Norris, ktorému určite spadol kameň zo srdca, že v prvom kole pretekov konečne nestratil žiadnu pozíciu. Pri pohľade na jeho rýchlosť by zrejme aj tak vyhral, ale zbytočne by sa vystavil riziku kolízie.

V pretekoch to však vôbec nevyzeralo tak, akoby víťazstvo o tri sekundy malo rovnakú váhu ako víťazstvo o polovicu kola. “Šiel som s plynom na podlahe. Tlačil som na to azda až príliš. Určite som sa nevozil,” vysvetlil víťaz nedeľných pretekov, ktorý vraj chcel mať “čo najväčší náskok”. “Zaberal som, aby som si vytvoril medzeru na zastávku a mal možnosť pred koncom pretekov zastaviť kvôli najrýchlejšiemu kolu, ak by sme to potrebovali.”

Keby sa McLaren o to pokúsil, Daniel Ricciardo by extra bod takmer určite nezískal. Na druhej strane však McLaren nechcel riskovať. Nemal zas až taký markantný náskok, že by mal zaručenú prvú priečku aj po návrate na trať. Navyše sa mohlo hocičo prihodiť; netreba zabudnúť napríklad na prvý tréning, keď mechanici nedokázali odmontovať koleso z monopostu Oscara Piastriho. Trvalo im niekoľko minút, kým sa dohodli s tvrdohlavou maticou.

“V aute sa nejazdilo ľahko, najmä na tvrdých pneumatikách. Trápil som sa výraznejšie ako na mediumkách,” prezradil Norris. V druhej polovici pretekov to tak bolo náročnejšie. “Ale môžem vám povedať, že som na to určite tlačil. Azda až príliš, a preto som spravil tie chyby. Spravil som dve chyby pri bariére.”

Norris mal najskôr z pekla šťastie, že stihol zabrzdiť veľmi tesne pred bariérou v štrnástej zákrute, a potom pravým zadným kolesom trafil múr v desiatke. Presne na tom istom mieste ho trafil aj vlani, nuž a po ňom George Russell, no oveľa, oveľa tvrdšie.

Po tomto dotyku však Norris zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov, takže na výkon monopostu zrejme jeho koketovanie s bariérami nemalo vplyv. “Keď na týchto autách niečo jemne upravíte, tak to má veľký vplyv. Necítil som však nič.”

McLaren na posledných veľkých cenách toho na aute veľa nemenil. Takýto dominantný výkon je preto veľmi dobrou správou pre celý tím, ktorý ubezpečil, že v továrni sa už pripravujú ďalšie vylepšenia.

“Celý víkend sme boli veľmi silní, no takto sa cítim už posledných pár mesiacov,” usmieval sa Norris. “V Monze a v Baku som cítil, že som na podobnej úrovni, aj môj výkon v porovnaní s ostatnými. Isté okolnosti zariadili, že som nezískal rovnaký výsledok. Nič však zo mňa neubudlo. Cítil som, že som podával dobré výkony ako aj tento víkend.”

“Auto je rýchle, o tom niet žiadnych pochýb. Som veľmi pyšný a šťastný, že to môžem priznať. Auto je mega, no stále potrebujete naskočiť do auta, zvládnuť to, nerobiť chyby a dostať ho dopredu. Ak chcem Maxa dobehnúť, musím v tom pokračovať,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia