logo F1online.skF1online.sk

Do „riaditeľne“ musel zamieriť aj George Russell. Pozvalo si ho Pirelli

George Russell
© Sulay Kelly/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 9. 2024

V poslednom období akosi často riešime, že vyjadrenia pilotov či zástupcov tímov zaujímajú tretie strany. FIA sa pred víkendom v Singapure rozhodla upozorniť, že si neželá vulgárne vyjadrovanie a za neslušné slovo na tlačovej konferencii potrestala Maxa Verstappena. Za svoje slová sa však musel zodpovedať aj George Russell, ktorého si do kancelárie zavolal šéf Pirelli Mario Isola.

Samozrejme, dodávateľ pneumatík nemá žiadnu právomoc trestať kohokoľvek za čokoľvek. Je však pravda, že kedysi sme vídali kritiku produktu talianskej spoločnosti oveľa častejšie. V posledných rokoch utíchla a nespokojnosť sa objavila len sporadicky.

Po Veľkej cene Azerbajdžanu sa však neudržal George Russell, ktorého Mercedes sa v Baku opäť nesmierne trápil s „čiernym zlatom“ a svoju nespokojnosť dal na tlačovej konferencii verejne najavo. „Myslím si, že pneumatikám nerozumejú ani ľudia, ktorí ich vyrábajú. Podľa mňa by sme sa mali opäť vážne porozprávať o tom, čo sa tu deje, pretože 2000 ľudí sa ide zodrať, aby pripravili rýchly monopost,“ vyhlásil Russell po skončení pretekov v Baku.

Tieto slová, pochopiteľne, nepotešili zástupcov dodávateľa pneumatík. Pre tých je účasť vo Formule 1 v prvom rade marketing a každá negatívna reklama vrhá zlé svetlo na produkty, ktoré firmu živia. Nie je teda prekvapujúce, že nielen Maxa Verstappena, ale aj Georgea Russella čakal nedobrovoľný rozhovor.

„Pohovoril som si s Georgeom a dobre sme sa porozprávali. Rozumiem, že vo vypätí popretekových tlačových konferencií a pod vysokým adrenalínom povedal niečo novinárom,“ povedal pre Motorsport.com šéf Pirelli pre záležitosti automobilových pretekov Mario Isola. „Okrem toho, aj my sme vykonali vlastné vyšetrovanie, ako to robíme po každých pretekoch, aby sme pochopili správanie pneumatík.“

Aj nás trochu prekvapilo, že sa Russell v Azerbajdžane ostro vyhradil voči Pirelli. Je všeobecne známe, že práca s pneumatikami talianskeho dodávateľa je nesmierne náročná, ale v Baku sme neboli svedkami hromadných sťažností. Nespokojnosť hlásili v podstate len piloti Mercedesu, ale ich problémy v tejto oblasti sú známe v podstate od začiatku sezóny.

„Je pravda, že tempo Georgea na stredne tvrdých pneumatikách nebolo skvelé, ale na tvrdých bol oveľa rýchlejší,“ priznal Isola. „Vieme, že tempo monopostu ovplyvňuje viacero elementov. Nastavenie je veľmi dôležité, evolúcia trate je veľmi dôležitá a tiež spôsob, akým jazdec pracuje s pneumatikami v prvých kolách. Tento posledný prvok bol v Baku citeľný.“

„Keď sa pozriete na záverečný stint na tvrdých pneumatikách, niektorí jazdci na to mohli tlačiť, napríklad Charles Leclerc, ktorý sa nachádzal za súperom a namáhal svoje hardy, hoci sa v závere nedokázal vyrovnať tempu Oscara Piastriho,“ povedal Isola.

„George rozbehol svoje prvé kolá na tvrdých pneumatikách opatrne, príliš na to netlačil, a bol oveľa rýchlejší na konci pretekov. Na stredne tvrdých gumách to však neurobil. Ak mám byť úprimný, tak pri pohľade na väčšinu monopostov sme na správaní pneumatík neodhalili nič zvláštne. Porovnali sme degradáciu McLarenu, Red Bullu a Ferrari a boli na tom veľmi porovnateľne,“ skonštatoval šéf Pirelli na okruhoch veľkých cien.

„Delta časy nám potvrdili, že stredne tvrdé aj tvrdé zmesi sa správali podľa predpokladov. Nenašiel som nič zvláštne. Povedal by som, že gumy pracovali podľa očakávali,“ dodal Isola.

Súvisiace články

Diskusia