logo F1online.skF1online.sk

Ferrari opäť úraduje: Leclerc si nevie vysvetliť, prečo dostal studené pneumatiky

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 18:08

Ferrari má hlavu v smútku. Frédéric Vasseur si už od začiatku letnej prestávky mädlil ruky a tešil sa do Singapuru na trať, ktorá má monopostu SF-24 vyhovovať azda najviac z celého kalendára. Nakoniec budú červené monoposty štartovať až z piateho radu. Charles Leclerc ukazuje prstom na prípravu v garáži.

Aj keď už nepochopiteľných kiksov na boxovom múriku a v garáži Ferrari ubúda, stále sa ich nepodarilo vyhladiť úplne. V sobotňajšej kvalifikácii na ďalší doplatil Leclerc, ktorý musel žehliť chybu tímu v tej najhoršej možnej chvíli, keď mal v Q3 zajazdiť najlepšie kolo celej soboty.

Charles Leclerc nakoniec o svoj čas 1:30,119 prišiel pre porušenie pravidiel o traťových limitoch v druhej zákrute, a tak nebude štartovať zo siedmeho, ale až z deviateho miesta. Vtedy sa však už len snažil zachrániť, čo sa dalo, a azda preto to v prvej zákrute prehnal. Mal totiž zálusk na oveľa lepší výsledok. Reálne mohol bojovať aj o pole position.

To by však musel mať po opustení garáže dostatočne zahriate pneumatiky. “Objavil sa problém, ktorý sme celý víkend nemali — predné pneumatiky a zahrievacie dečky nefungovali správne,” vysvetľoval Charles Leclerc. “Keď som vychádzal z boxov, predné pneumatiky boli strašne studené. Vo výjazdovom kole som na to musel strašne tlačiť, aby som do nich dostal teplo. To sa nestalo a bolo po všetkom.”

Po šachovnicovej vlajke sa Monačan ozval vo vysielačke: “Preboha živého, prečo boli predné gumy o desať stupňov chladnejšie, keď som vychádzal z boxov? Neboli vôbec pripravené.” Na odpoveď čakal márne.

Je to operačné zlyhanie tímu? “Áno, myslím si to. Nemám však ani poňatia, ešte som neanalyzoval dáta. Počas výjazdového kola som sa na to pýtal tímu, ale nedostal som žiadne vysvetlenie, takže to asi ešte stále skúmajú. Neviem.”

V tejto chvíli nie je jasné, čo sa v garáži Ferrari udialo. Vieme však, že taliansky tím sa v sobotu hral s tlakmi v pneumatikách, za čo dostal aj pokutu vo výške 5000 eur. Nedá sa teda vylúčiť, že pneumatiky neboli v zahrievacích dečkách dostatočne dlho, alebo neboli dečky nastavené správne.

A pritom sa to vyvíjalo celkom sľubne. “Myslím si, že minimálne v kvalifikácii sme boli dobre rozbehnutí. V treťom tréningu sme mali menšie problémy, ale bolo teplejšie a vedeli sme, že sa budeme asi trochu viac trápiť s nastavením, ktoré sme si zvolili. Boli sme však sebavedomí, že sa v kvalifikácii vrátime a podarilo sa to. Moje kolo 1:29,7 z Q2 bolo celkom dobré. V tretej časti sme len potrebovali pridať nejaký čas, no nestalo sa.”

Leclercovi by stačilo dorovnať svoj výkon z Q2 a obsadil by tretie miesto. Namiesto toho bude štartovať až deviaty a prakticky bez šance na víťazstvo. Keď opisoval svoje nedeľné vyhliadky, pôsobil dosť rezignovane. “Šieste miesto, piate? Ak sa stane zázrak, tak tretie. Ja neviem…” povzdychol si.

Súvisiace články

Diskusia