logo F1online.skF1online.sk

Russell už stráca trpezlivosť s Pirelli: Musíme sa s nimi vážne porozprávať

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala15. 9. 2024

George Russell by mohol preteky v Baku rozdeliť na dve časti, ktoré sa od seba diametrálne líšili. V Mercedese si nevedia vysvetliť, ako je niečo také možné, ale vinníka už našli. Russell ukazuje prstom na dodávateľa pneumatík Pirelli, ktorý vraj ani netuší, čo vo svojich továrňach vyrába.

Brit v službách Mercedesu si z Azerbajdžanu odnáša pódiovú trofej, ale zrejme aj on sám by po pretekoch uznal, že sa na tretie miesto dostal ako slepé kura k zrnu. Nebyť nehody Carlosa Sainza a Sergia Péreza, k šachovnicovej vlajke by dorazil ako tretí.

George Russell napokon ani nevedel, ako by mal nedeľu v Baku zhodnotiť. Bola totiž zlá aj dobrá zároveň. V prvom stinte zaostal za čelom pretekov o priepastných 25 sekúnd, no následne sa začal na lídrov doťahovať. Pred fázou VSC mu na víťaza Oscara Piastriho chýbalo už len 15 sekúnd.

“Mal som veľmi zvláštne preteky. V prvej polovici som strácal 1,5 sekundy,” skonštatoval George Russell, ktorý však po výmene pneumatík zapol forsáž. “Posledných 20 kôl som bol o sekundu rýchlejší ako Oscar a Charles, a o tri desatiny lepší od Maxa, Checa a Carlosa.”

Okrem toho, že monopost Mercedesu bol zrazu o pár kíl ľahší, sa vraj zmenila len jedna premenná. “Rovnaký okruh, rovnaký pilot, rovnaké auto, len sme vymenili pneumatiky so žltým označením za biele. Ak mám byť úprimný, doháňa ma to k zúrivosti, že sa to takto dramaticky mení. Neplatí to len pre Mercedes, ale pre každý tím a každého jazdca. V jednej časti víkendu ste rýchli, v ďalšej už nie. Mení sa pritom len jedna vec.”

Ako raz povedal Pepa Král, kedysi sa postavilo auto a naň sa nasadili pneumatiky. Dnes tímy dostanú pneumatiky a okolo nich sa stavia auto. George Russell ako šéf Asociácie jazdcov veľkých cien GPDA má aj isté páky a môže sa pokúsiť pritlačiť na vedenie, aby si posvietilo na to, čo Pirelli vyvíja vo svojej továrni a či vôbec má o svojom produkte nejakú predstavu.

“Myslím si, že pneumatikám nerozumejú ani ľudia, ktorí ich vyrábajú,” pomerne ostro skritizoval Pirelli. “Podľa mňa by sme sa mali opäť vážne porozprávať o tom, čo sa tu deje, pretože 2000 ľudí sa ide zodrať, aby pripravili rýchly monopost.” Ak ich tvrdá práca vyjde navnivoč kvôli nevyspytateľným pneumatikám, je to veľká škoda.

“Dvadsať kôl sme mali monopost, ktorý mohol pohodlne bojovať o víťazstvo, nuž a ďalších 20 kôl sme mali auto, ktoré by azda nemalo skončiť ani na bodoch, a jediný rozdiel bol v pneumatikách. Toto ozaj nie je dobré,” odkázal Russell.

Súvisiace články

Diskusia