Piloti Ferrari nestrácajú nádej na konštruktérsky titul: Musí to byť náš cieľ
Aj keď to na prvý pohľad znie zvláštne, Ferrari by v tejto sezóne mohlo ašpirovať na titul najvšestrannejšieho tímu na rošte. Na rozdiel od Red Bullu má vyrovnanú jazdeckú dvojicu a na rozdiel od McLarenu sa v priebehu víkendu rozhoduje správne. Aj keď Scuderia na to rozhodne nemala monopost, naďalej živí nádej na zisk titulu v Pohári konštruktérov. Aj keď to bude náročné, Charles Leclerc a Carlos Sainz sa oň chcú pobiť.
Ferrari momentálne stráca na Red Bull 39 bodov a na McLaren, s najrýchlejším autom na rošte, presne 31 bodov. Už len z toho je jasné, že šance sú malé. Scuderia však v tomto roku dokázala, že na rozdiel od minulých sezón z toho dokáže takmer každý víkend vyžmýkať maximum, kým McLaren dokazuje pravý opak.
„Som prekvapený, pretože aj keď neviem, koľko pretekov bolo medzi Monakom a Monzou, ale bola to možno aj tretina sezóny,“ povedal novinárom v Baku Carlos Sainz. „Mali sme dobrú prvú tretinu sezóny, slabú druhú tretinu a teraz vstupujeme do poslednej tretiny. Napriek nevydarenej druhej tretine sme však naďalej v hre.“
„Dokazuje to, kam sa tento tím posunul pri realizácii víkendov a maximalizovaní bodových ziskov, keď auto nie je v najlepšej forme. Vďaka tomu sme sa udržali v zápase. Povedal by som, že na tom majú podiel aj dvaja veľmi konzistentní jazdci. Vždy sme blízko pri sebe, vždy si pomáhame, vždy bodujeme a obaja dokážeme vyťažiť z monopostu jeho maximálny potenciál,“ pokračoval španielsky pretekár.
„Všetci spoločne prežívame veľmi solídny rok a spolu s dobrou realizáciou pretekov sa držíme nad vodou. Aj keď to bola ťažká sezóna, zostávame v hre. Uvidíme, či si udržíme úroveň výkonnosti ako v Monaku a Monze a dokážeme pokračovať v boji,“ dodal Sainz.
Pridal sa aj Charles Leclerc, ktorý je s Ferrari už šiestu sezónu a prvý titul v Pohári konštruktérov od roku 2008 by bol preňho obrovským úspechom. Scuderia k tomu však bude potrebovať, aby McLaren naďalej váhal. Čisto pri pohľade na body a výkonnosť monopostov to má britská stajňa vo vlastných rukách. Doteraz však nebol najväčším súperom McLarenu tím Red Bull, ale sám McLaren.
„Áno, rozhodne máme šancu,“ povedal Leclerc. „Útok na jazdecký titul si nevyžaduje len pokrok po výkonnostnej stránke, ale aj trochu šťastia. V Pohári konštruktérov sme však stále v hre. Tuším, že strácame nejakých štyridsať bodov, čo je pri dvoch jazdcoch reálne dohnať. Máme šancu a presne to by mal byť náš cieľ.“
„Ešte pred pomyslením na titul však musíme zlepšiť auto, inak nedokážeme konzistentne bojovať s chlapcami vpredu. Musíme sa tam udržať nielen v jedných pretekoch, keď súperi neoptimalizujú svoj balík,“ dodal monacký pretekár.
Ferrari musí znížiť stratu na McLaren, ktorý má objektívne najrýchlejšie auto. Práve to je v súčasnosti najväčšia prekážka pre Scuderiu, ktorá sa jednoducho nemôže spoliehať, že jej Pohár konštruktérov vyhrajú stratégovia McLarenu alebo bojujúci Lando Norris s Oscarom Piastrim.
„Nemyslím si, že sme na úrovni McLarenu a Red Bullu. Povedal by som, že podobne ako v Monze, keď sa im nepodarí všetko optimalizovať, sa môžeme dostať dopredu a bojovať o víťazstvo. Presne to sa nám podarilo aj v Monze. Keď ich však chceme vyzvať každý víkend, potrebujeme urobiť pokroky,“ skonštatoval Leclerc.