logo F1online.skF1online.sk

Piastri nevidí problém: Bojoval som o víťazstvo a nechal som mu kopu miesta

Oscar Piastri
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 9. 2024

Mysleli sme si, že po Veľkej cene Maďarska zavládne v McLarene nová dynamika. Mýlili sme sa. Teraz si myslíme, že po Veľkej cene Talianska zavládne v tíme nová dynamika. McLaren si totiž odmieta vybrať jazdeckú jednotku a Oscar Piastri celkom otvorene využíva naivitu Andreu Stellu a Landa Norrisa. Austrálsky pretekár po pretekoch v Monze pôsobil dojmom, že dostal od tímu otvorenú možnosť vyhrať preteky.

Nebudeme si klamať, nikto z dvojice Norris – Piastri nie je v tomto prípade ten zlý. Bol to McLaren, ktorý opäť predviedol svoju neschopnosť a nekompetentnosť na všetkých úrovniach – manažment jazdcov, stratégie alebo rozhodnosť šéfov. Oscar Piastri to celé sleduje a úplne otvorene využíva medzery v komunikácii tímu, ktorý, a to je pre väčšinu z nás absolútne nepochopiteľné, vstúpil do talianskych pretekov bez tímovej jednotky.

Oscar Piastri sa preto nenechal dvakrát núkať, poďakoval a nedostatok autority využil na tvrdý – a v takom prípade úplne férový – útok na tímového kolegu v prvom kole. „Myslím si, že to bol z mojej strany dobrý manéver. Brzdil som neskoro a nechal som mu kopu miesta. Zákrutou sme prešli bez poškodenia,“ vyhlásil Piastri pre televíziu Sky.

„Vedel som, že to musím urobiť, keď chcem maximalizovať svoje šance na víťazstvo v pretekoch. Podľa mňa to teda bol férový manéver,“ dodal Piastri.

Z toho jasne vyplýva, ako vyzerala debata jazdcov a tímu pred pretekmi. Oscar celkom očividne dostal šancu vyhrať a ako pretekár ju jednoducho využil. V tomto prípade to mal byť opäť tím, ktorý sa mal uistiť, že maximalizuje spoločný výsledok. To mali zabezpečiť akési záhadné „pápajové pravidlá“. Nech už boli akékoľvek, v Taliansku neviedli k víťazstvu.

„Nemyslím si, že potrebujeme ďalšie pravidlá. Obaja sme pretekári a pred nami je ešte osmoro pretekov. Chcel som čo najviac zvýšiť svoje šance na víťazstvo. Šancu na výhru nemáte každý deň. Samozrejme, je to ťažké rozhodnutie. Sme sklamaní, že nemáme double, ale podľa mňa sme mali rozumnú stratégiu,“ povedal Piastri.

„Šance boli 50 na 50 a môžete si vyčítať voľbu stratégie, keď pre niečo také stratíte Pohár konštruktérov. Dnes to bolí a keď pre tých sedem bodov stratíme Pohár konštruktérov, budeme sa cítiť príšerne,“ dodal austrálsky pretekár.

Keď už hovoríme o rozhodnutiach McLarenu, prečo tento tím neodovzdal pár bodov za druhé miesto Landovi Norrisovi? V poslednom kole bolo predsa jasné, že Piastri to nezvládne. Ale napadlo to vôbec Andreu Stellu a spol.? Piastri totiž očividne bojuje sám za seba a z rozhovoru pre televíziu Sky bolo cítiť, ako premýšľal pred, počas a po skončení pretekov.

„Potreboval som zastaviť len raz,“ odpovedal Oscar na otázku, čo mal urobiť, keď chcel vyhrať. „Od začiatku sme si mysleli, že potrebujeme dve zastávky. Vedel som, že Lando zastavil skôr a ide na dva pit stopy. Mal som pocit, že jedna zastávka je veľmi riskantná a moja ľavá pneumatika sa vydrobila. Čakalo ma pritom ešte pätnásť kôl.“

„Samozrejme, pri spätnom pohľade by bolo najlepšie zostať na trati, ale Charles bol v inej pozícii. Keby mu to nevyšlo, skončil by beztak tretí. Keby zastavil dvakrát, skončil by tiež tretí. Prečo by teda nemal skúsiť niečo odlišné? Keď ste líder pretekov, je to pre vás ťažké rozhodnutie,“ dodal Piastri.

V Monze sme tak zažili drobnú reprízu pretekov v Spa. Aj tam vyhral (aj keď neskôr bol diskvalifikovaný) na novom asfalte pilot, ktorý zastavil raz. Táto stratégia nemala fungovať, ale fungovala. „Dúfal som, že Charlesovo tempo sa prepadne. Myslím si, že aj jeho pneumatiky si prešli fázou drobenia, ale potom sa stabilizovali, čo som nečakal,“ povedal rodák z Melbourne.

„Keď sa v tréningoch začali predné pneumatiky drobiť, bolo po všetkom. Trochu ma prekvapilo, že jeho gumy ožili a dokázal udržať tempo. Pri spätnom pohľade je to skvelé zistenie, ale podľa mňa sme v reálnom čase zvolili rozumnú stratégiu,“ myslí si Piastri.

Súvisiace články

Diskusia