logo F1online.skF1online.sk

Ferrari stále nerozumie svojmu autu, vytočený Leclerc stratil všetko v prvej šikane

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Ferrari sa naďalej trápi pri chápaní svojho monopostu. Aj keď Charles Leclerc a Carlos Sainz dosiahli v Monze takmer identické časy, každý sa k nim prepracoval diametrálne odlišným spôsobom. Leclerc po skončení kvalifikácie penil vo vysielačke a štvrté miesto so stratou 134 tisícin sekundy na Landa Norrisa ho ani trochu neuspokojilo.

V porovnaní so stratou deväť desatín v Holandsku pôsobí kvalifikácia v Monze ako malé víťazstvo pre Ferrari. Tým však vôbec nie je. Monopost SF-24 ukázal nemalý potenciál, ale napriek neveľkej strate si Charles Leclerc po skončení kvalifikácie nemyslel, že mal šancu na pole position. Štvrté miesto dokonca označil za „najlepšie, čo sme mohli dokázať“.

 „Doriti… Nezaujíma ma strata, som nasratý, auto je v pomalých zákrutách nezvládnuteľné. Koľko strácame v prvej šikane?“rozčuľoval sa Monačan vo vysielačke. Stratil tam takmer dve desatiny. Táto strata znamenala rozdiel medzi pole position a štvrtým miestom.

„Bolo to veľmi zložité,“ priznal Leclerc po kvalifikácii pre televíziu Sky. „V prvom a druhom tréningu som mal problém s veľkou nedotáčavosťou v prvých piatich zákrutách. Z nejakého dôvodu – a ja ten dôvod nepoznám – sa to v treťom tréningu vyparilo a mal som dobrý pocit. V kvalifikácii sa to však opäť vrátilo.“

„Je to trochu škoda, pretože sme stratili všetko v prvom sektore. V druhom a treťom sektore sme boli rýchli, ale nie dosť rýchli na pole position, takže som sklamaný,“ dodal Leclerc.

Je to trochu paradoxné, pretože Ferrari Carlosa Sainza vyzeralo v prvom sektore naozaj mocne. Pozrite sa na porovnanie časov v prvom sektore:

  • Sainz: 26,223s,
  • Russell: 26,296s,
  • Leclerc: 26,373s,
  • Hamilton: 26,381s,
  • Verstappen: 26,389s,
  • Norris: 26,395s,
  • Piastri: 26,399s.

Vyzerá to teda skutočne zvláštne. Nemyslíme si, že by Leclerc a Sainz išli do kvalifikácie s veľkými rozdielmi v nastavení. Minimálne by takýto veľký rozdiel nemal vyplývať z vedomej činnosti tímu pri voľbe nastavenia. Tak či onak, keby Leclerc zajazdil prvý sektor ako Sainz, stál by v nedeľu na pole position.

Ferrari to teda musí napraviť v pretekovom tempe. V Zandvoorte sme videli, že monopost SF-24 v nedeľu akoby zázrakom ožil. Monza je však veľmi odlišný okruh a aj auto sa po nasadení viacerých vylepšení zmenilo. Bude to teda trochu lotéria. „V pretekovom tempe sa poradie zdalo byť dosť premiešané. Lewis mal veľmi dobrú rýchlosť, ale urobil niečo zvláštne, keď bol veľmi pomalý na začiatku stintu, čo si podľa mňa v nedeľu nemôže dovoliť,“ povedal Leclerc.

„Okrem neho na tom boli všetci ostatní podobne, takže uvidíme, čo to prinesie. Očakávam však, že nedeľa bude o manažovaní pneumatík. Kto v tomto smere odvedie najlepšiu prácu by z pretekov mal vyjsť víťazne,“ pokračoval Leclerc. „Pódium by pre nás bolo ako víťazstvo a určite by to bol príjemný pocit, ale naozaj dúfam, že môžeme vyhrať a presne to bude aj náš cieľ.“

Súvisiace články

Diskusia