logo F1online.skF1online.sk

Wolff bráni Antonelliho a obviňuje „okolnosti“

Andrea Kimi Antonelli
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Premiéra Andreu Kimiho Antonelliho vo Formule 1 skončila tým najhorším možným spôsobom. Taliansky mladík sa už hotuje do sedačky po Lewisovi Hamiltonovi, ale napriek otázkam ohľadne jeho veku a vyzretosti sa Mercedes a Toto Wolff zdajú byť odhodlaní. Pochybovačom však poskytol prvý taliansky tréning ďalšie náboje.

Antonelli havaroval už po desiatich minútach v zákrute Parabolica. Neskúsený mladík pravdepodobne neodhadol úroveň priľnavosti v počiatočnej fáze víkendu. Havária vyvolala ďalšie otázky o Kimiho pripravenosti.

Taliansky mladík je v tejto sezóne Formuly 2 pod drobnohľadom. Z Formuly Regional poskočil priamo do Formuly 2 – vynechal tak Formulu 3 ako tradičný medzistupeň – a prišli prvé pochybnosti. Mercedes mu pripravil rozsiahly testovací program vo Formule 1 a začal si ho chystať na prestup do najvyššej kategórie s jedným z najväčších a najúspešnejších tímov. Nie je to pre mladého Kimiho priskoro?

Predstavte si, že pochybnosti vyslovil v priebehu tejto sezóny aj sám Antonelli. „Ak mám byť úprimný, neviem, či budem pripravený, pretože sa stále ešte učím vo Formule 2. Stále robím pomerne dosť chýb a na tých pár detailoch záleží,“ povedal Kimi ešte v júli. Po nehode v Monze sa tieto slová nepríjemne pripomenuli. Toto Wolff však okamžite vystúpil na obranu svojho zverenca, ktorý po tvrdom náraze musel absolvovať preventívne vyšetrenia v zdravotníckom stredisku.

„Je na rozhodnutí tímu, koho angažuje a koho posadí do kokpitu v prvom tréningu. My sa rozhodujeme racionálne a plne si uvedomujeme, čo sa môže stať, čo môžeme očakávať a prípadne tieto očakávania krotíme,“ vyhlásil Wolff. „Je jasné, že v tomto prípade sa v Monze hromadilo bremeno na Kimiho pleciach. Je veľmi ťažké sa s nimi vyrovnať. Je to dôvod, prečo skončil v bariére? Možno áno.“

„Myslím si, že na vine sú okolnosti. Ste pod drobnohľadom, pretože ste na Monze a taliansky pilot chýbal v top tíme nejaký čas, čo môže byť priveľa na osemnásťročného chlapca. Určite sa cíti hrozne, ale patrí to k vývoju jazdca. Vidíme, že má výkonnosť a bolo to cítiť aj v priebehu tých pár kôl. Auto však nemohlo zvládnuť, čo od neho žiadal pred nárazom,“ povedal šéf Mercedesu.

Dalo sa očakávať, že Toto zareaguje práve takto. Mnohí si všimli, že Antonelli počas tých desiatich minút lietal a inžinieri Mercedesu už po skúsenostiach z predchádzajúcich testov avizovali, že taliansky mladík nepotrebuje veľa času na „zahriatie“. Aj keď bol Kimi pred nehodou bleskurýchly, Lewis Hamilton či Max Verstappen vedeli, prečo je v prvom tréningu múdrejšie ubrať.

„Myslím si, že dobrý jazdec si musí poradiť s takýmito okolnosťami a tlakom. Nie je to preňho ľahký víkend, stále ho čaká program vo Formule 2, a musí si poradiť aj so všadeprítomnými nezmyslami v Monze. Talianskeho mladíka v Mercedese sprevádzalo nadšenie, čo muselo byť ťažké bremeno, ale ak chce byť jedného dňa šampiónom, musí sa s tým vyrovnať. Nepochybujem, že to dokáže,“ vyhlásil Wolff.

Mercedes ešte Kimiho nepotvrdil po boku Georgea Russella na rok 2025. Očakávali sme, že to príde na jeho domácom víkende v Monze, ale to sa nestalo. Nevieme, na čo Mercedes čaká a čo všetko je za tým, ale aj pri pohľade na Wolffove vyjadrenia to vyzerá, že je rozhodnuté.

„Takéto okamihy sa stávajú a budú sa stávať aj v budúcom roku. Dočká sa však aj veľkých vzostupov. Radšej ho potrebujeme spomaliť, nie zrýchliť, ale za jeden a pol kola sme videli niečo ohromujúce,“ chváli svojho zverenca šéf Mercedesu.

„Najdôležitejšie je, že je v poriadku, pretože preťaženie dosiahlo 45 g. Ospravedlnil sa a presne to musíte urobiť, keď po náraze vaše auto vyzerá trochu ako krabica Lega po páde na zem. Povedal nám, že v aute cítil veľkú sebadôveru. Podľa mňa doplatil na teploty. Každý mal problémy, najmä so zadnými pneumatikami po prejazde cez Ascari. Preto sa mu odtrhol zadok,“ vysvetlil Wolff.

Súvisiace články

Diskusia