logo F1online.skF1online.sk

Antonelli pred nehodou ukázal nevídanú rýchlosť, prekonal aj Hamiltona s Verstappenom

Andrea Kimi Antonelli
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2024

Prvý tréning Andreu Kimiho Antonelli sa neskončil veľmi slávne, ale stačilo mu aj tých pár minút na to, aby potvrdil svoj obrovský talent. Dáta z telemetrie ukázali, že v zákrutách pred Parabolicou bol bleskovo rýchly, ba dokonca rýchlejší ako všetci majstri sveta na štartovom rošte.

Nájsť limit v monoposte F1 je pre každého jazdca veľká výzva, ani nehovoriac o mladíkovi, ktorý preskočil Formulu 3, neodjazdil v F2 ani jeden celý ročník a okamžite po dovŕšení osemnástich rokov sa mal predstaviť v monoposte F1. Na nedostatku skúseností sa síce Antonelli popálil, no stačilo mu aj slabých 10 minút na to, aby ukázal, aký obrovský jazdecký talent v ňom drieme, len ho ešte treba obrúsiť.

V prvom sektore Antonelli na použitých pneumatikách zajazdil svoje osobné maximum. V prostrednej časti trate zajazdil fialový sektor a demonštroval v ňom svoje vlohy. Podľa dát z telemetrie bol totiž v niektorých zákrutách rýchlejší ako celý zvyšok štartového poľa.

Napríklad pri svojom druhom pokuse dosiahol minimálnu rýchlosť v zákrute Lesmo 2 na úrovni 184 km/h. Max Verstappen bol dokonca aj vo svojom absolútne najlepšom kole prvého tréningu o 7 km/h pomalší.

Podobná situácia sa zopakovala v ďalšej zákrute Variante Ascari, ba dokonca jeho náskok bol ešte výraznejší. Max Verstappen tu v najrýchlejšom kole dosiahol minimálnu rýchlosť 176 km/h, no Antonelli doslova lietal. Ručička tachometra v žiadnom bode neklesla pod 190 km/h. Lewis Hamilton tu prechádzal minimálnou rýchlosťou 177 km/h, Charles Leclerc 178 a Lando Norris 179 km/h.

Trať sa v priebehu tréningu zrýchľovala, takže by sme očakávali, že tieto hodnoty upadnú do zabudnutia, ale nebolo to tak. Na týchto úsekoch ho naozaj nikto nedokázal prekonať. Ani Verstappen, ani Hamilton, Norris či Leclerc.

Nedostatok Antonelliho skúseností so súčasnými monopostmi a pneumatikami však znamenal, že do poslednej zákruty dorazil už s “prevarenými” gumami a na zadnej náprave náhle stratil priľnavosť.

Skúsenejší borci v štartovom poli vedia, že ak majú pred sebou ešte jednu kľúčovú zákrutu, dôležité je neprehriať svoje pneumatiky. Toto Wolff na margo toho poznamenal: “Radšej budem riešiť tento problém a snažiť sa ho spomaliť, ako snažiť sa z neho spraviť rýchlejšieho jazdca. Je ohromujúce, čo sme v jeho podaní videli za toho jeden a pol kola.”

Podľa Andreu Kimiho Antonelliho pri nehode senzory nezaznamenali náraz 45, ale až 52 G. Svoje večerné rozhovory s novinármi zrušil, čo zdôvodnil závratmi, aj keď v kvalifikácii na Formulu 2 jazdil a obsadil šiestu priečku.

Neskôr sa však prihovoril fanúšikom vo videu. “To bol deň. Prvý tréning je za mnou. Žiaľ, kvôli nehode sa skončil dosť skoro,” povzdychol si Antonelli. “Bola to tvrdá nehoda, okolo 52 G. Hlboko sa ospravedlňujem tímu a Georgeovi, že som im vyrobil robotu.”

“Z mojej strany to bola chyba. Vzhľadom na podmienky som na to tlačil až príliš,” zhodnotil svoju jazdu talentovaný Talian, o ktorého bol vraj v padoku taký záujem, ako kedysi o Michaela Schumachera. “Celý výjazd som mal budovať postupne, no určite som dostal lekciu do budúcna.”

“Som vďačný tímu za to, že mi to umožnil. Vidieť všetkých tifosi bolo skvelé, a tiež zajazdiť si prvé kolá na trati so všetkými jazdcami. V tejto chvíli sa necítim až tak dobre. Pokúsim sa zresetovať a koncentrovať sa na zvyšok víkendu, pretože stále ma čakajú preteky a pokúsime sa získať dobrý výsledok,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia