Pérez priznal, že ho rýchlosť McLarenu vydesila
Sergiovi Pérezovi konečne celkom vyšli preteky. Ak sa postupne bude vracať do formy z úvodu roka, pre mexického pretekára to budú len a len dobré správy. Horšou správou je však to, že náskok McLarenu rastie. Pérez priznal, že po pretekoch zostal zhrozený.
Lando Norris si zo súperov spravil trhací kalendár. Jeho najsilnejším súperom bol Max Verstappen, no aj on v cieli stratil takmer 23 sekúnd. Sergio Pérez dorazil do cieľa na šiestom mieste so 40-sekundovým mankom na Norrisa, no relatívne prijateľných 17 sekúnd na Verstappena.
“Myslím si, že po stránke víkendového progresu to bolo slušné,” hodnotil Veľkú cenu Holandska Sergio Pérez. “Som však veľmi sklamaný z rýchlosti, ktorú sme mali v dnešných pretekoch. Nečakali sme ju. Mysleli sme si, že sme oveľa bližšie k McLarenu. Ferrari dnes bolo obrovským prekvapením a samozrejme McLaren. Budeme musieť pochopiť veľa vecí.”
So Sergiom Pérezom si nakoniec poradil aj Carlos Sainz, a keby Mercedes neposlal do boxov Georgea Russella, je možné, že by aj on skončil v cieli pred mexickým pretekárom. Takto však získal pozíciu k dobru zadarmo a na voľnej trati mohol manažovať pneumatiky. Russell z jeho pôvodne 18-sekundového náskoku zmazal viac ako dve tretiny, ale gumy mu už viac nedovolili.
Red Bull v Holandsku operoval takpovediac v testovacom režime. Verstappen s Pérezom jazdili s rôznymi nastaveniami v snahe pochopiť, čo sa deje s monopostom a ako ho vylepšiť. Ani jedna konfigurácia však nestačila na McLaren, čo neveští nič dobré.
“Myslím si, že pre tím to bol pozitívny víkend, pretože sme jazdili s rôznymi špecifikáciami a nazbierali sme množstvo dát. Azda to čoskoro všetko poskladáme dokopy do dobrého balíka. V Monze nás opäť čaká úplne iný okruh. Bolo však strašidelné vidieť, čo dokáže McLaren,” pripustil Pérez.
Šieste miesto je pre Checa najlepším výsledkom od Veľkej ceny Miami. To treba vnímať pozitívne. “Myslím si, že to je pozitívne,” prikývol. “S autom sme našli o čosi lepšie riešenie. Pomohlo nám, že sme pochopili problém, pretože teraz s ním vieme pracovať. To je pozitívne. Teraz bude dôležité skutočne vylepšiť auto a vrátiť sa k našej starej rýchlosti.”