logo F1online.skF1online.sk

Aston Martin by na tom mal byť lepšie, tvrdí jeho bývalý šéf Otmar Szafnauer

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

Od najpríjemnejšieho prekvapenia k najväčšiemu sklamaniu. Aston Martin si vlani získal veľké sympatie, keď mal v úvode ročníka rýchlejšie auto než Ferrari a Mercedes. To z pochopiteľných dôvodov zvýšilo očakávania a tohtoročné výkony Aston Martinu patria k veľkým sklamaniam. Bývalý šéf tímu Otmar Szafnauer to celkom nechápe. V Silverstone vraj majú všetko, aby si počínali lepšie.

Skupina pod vedením súčasného šéfa Mikea Kracka má oveľa lepšie zázemie a prostriedky ako RB či Haas, ale napriek tomu im v posledných týždňoch viackrát podľahli. To dostáva šéfa i jeho inžinierov pod nemalý tlak. Je jasné, že majiteľ stajne neinvestoval stovky miliónov, aby končil na desiatom mieste.

„Lawrence Stroll dal dokopy infraštruktúru, ktorú potrebujete, keď chcete byť top tímom,“ povedal v podcaste komentátorskej legendy Jamesa Allena bývalý šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer. „Angažovali, a ja som sa na tom taktiež podieľal, skupinu dobrých ľudí. Okrem toho majú dvoch dobrých pilotov, s ktorými som tiež pracoval.“

„Z nejakého dôvodu však na trati nedosahujú výsledky, aké by som od nich očakával. Myslel som si, že na tom budú o niečo lepšie. Povedal by som, že v Silverstone boli šiesty alebo siedmy najrýchlejší tím. Ja by som však očakával, že budú v najlepšej trojke, alebo prinajhoršom v najlepšej štvorke. Niečo tam teda nie je v poriadku. Neviem, čo to je, keďže na to potrebujete byť k tímu dostatočne blízko,“ dodal Szafnauer.

Aston Martin má za sebou náročné sťahovanie do novej továrne. Nezabúdajme, že ešte v roku 2018 to bol najmenší a najchudobnejší tím na rošte, ale teraz sa chce zaradiť k veľmociam ako Mercedes a Ferrari. Vyrástli teda veľmi rýchlo, čo by podľa Otmara mohol byť problém.

„Je to skutočne také dobré miesto na prácu? Naozaj spolupracujú? Ťahajú všetci za jeden koniec povrazu? Majú v tíme niekoho, kto rozumie celému autu a robí dobré kompromisy medzi aerodynamickou, mechanickou a jazdeckou stránkou?“ pýta sa Szafnauer. „Neviem, keďže už v tíme nie som.“

Szafnauer kedysi viedol aj tím Alpine, ktorý si rok po jeho odchode prešiel ďalšími zmenami vo vedení. Francúzska stajňa angažovala nového technického riaditeľa Davida Sancheza, má nového „superporadcu“ Flavia Briatoreho a teraz aj nového šéfa Olivera Oakesa, ktorý nahradil Otmarovho nástupcu Bruna Famina.

„Alpine má za sebou ďalší reštart. Je škoda, že mi nebolo umožnené pokračovať cestou, ktorou som sa vydal. Presviedčal som naozaj dobrých inžinierov a talenty – nie tie na najvyššej úrovni, ale na strednej, ktorá v skutočnosti tvorí výkonnosť monopostu –, aby prišli a pripojili sa k nášmu projektu,“ uviedol Szafnauer.

Súvisiace články

Diskusia