logo F1online.skF1online.sk

Waché prirovnal Verstappena k Rogerovi Federerovi či Michaelovi Jordanovi

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

Ako bude história hodnotiť kariéru Maxa Verstappena? Minimálne z pohľadu na čísla sa už zaradil medzi najväčších velikánov histórie Formuly 1. Bude však jedného dňa považovaný za jedného z najlepších športovcov všetkých čias? Podľa technického riaditeľa Red Bullu Pierra Wachého na to má všetky predpoklady.

Holandský pretekár smeruje istým krokom za štvrtým titulom majstra sveta, čím by v historických tabuľkách vyrovnal Alaina Prosta a pred ním by zostali už len Juan Manuel Fangio, Lewis Hamilton a Michael Schumacher. Niečo také nedokážete „len“ vďaka rýchlemu autu.

„Je ako všetky športové legendy,“ vyhlásil technický riaditeľ Red Bullu Pierre Waché, ktorého cituje Crash.net. „Niektorí ľudia dokážu veci, ktoré nikto iný nezvládne. Neviem, ako alebo prečo to robí, ale dokáže to. Je ako Roger Federer alebo Michael Jordan. Títo ľudia dokážu veci, ktorých iní nie sú schopní.“

„Jazdec ovláda auto a Max ho riadi ako nikto iný. V prvom rade má dostatok mozgovej kapacity, takže okrem riadenia monopostu sa dokáže sústrediť aj na analýzu vecí, ktoré potrebuje a chce. Ponúka nám zaujímavú spätnú väzbu, pretože jazdí s autom na hrane, ako to nikto iný nedokáže,“ vysvetlil Waché.

Ale čo Sergio Pérez? V posledných mesiacoch sa nedá ubrániť dojmu, že mexický pretekár nielen ohrozuje šance Red Bullu na titul v Pohári konštruktérov, ale jeho výkony a výsledky v podstate znamenajú, že tím má na trati len jedno auto. Technický riaditeľ tímu však trvá na tom, že spätná väzba oboch pilotov je veľmi užitočná.

„Spätná väzba oboch jazdcov je veľmi dôležitá pri vývoji aj starostlivosti o auto, pretože postaviť rýchly monopost v podstate nie je náročné,“ vyhlásil francúzsky inžinier.

„Ťažké je postaviť rýchle auto, ktoré jazdec zároveň dokáže používať. Ak by som v aute sedel ja, nedokázal by som z neho dostať výkonnosť. S monopostom narábate tak špecificky, že je dôležité aj to, ako ho jazdec používa,“ vysvetlil Waché.

Súvisiace články

Diskusia