logo F1online.skF1online.sk

Leclerc: Poskakovanie skrýva naše pokroky

Charles Leclerc
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala13. 8. 2024

Z posledných veľkých cien by sme mohli nadobudnúť dojem, že Ferrari výkonnostne stagnuje. Podľa Charlesa Leclerca to však nie je tak. Inžinierom na technickom oddelení sa podarilo nájsť desatiny k dobru podobne ako konkurencii, len ich zatiaľ pre poskakovanie nemohli ukázať verejnosti.

Tohtoročnú sezónu Ferrari by sme mohli rozdeliť na dve polovice: Pred Veľkou cenou Monaka sa zdalo, že by monoposty z Maranella mohli útočiť na Red Bull, no následne sa pomerne výrazne prepadli.

“Pred Monakom sme priniesli niekoľko vylepšení, ktoré korešpondovali s našimi očakávaniami,” hovorí o uplynulých mesiacoch Charles Leclerc, ktorého cituje taliansky motorsport.com. “Platforma sa ukázala ako stabilná, čo mne a Carlosovi pomohlo z nej dostať maximum.”

V Montreale zohrali úlohu najmä iné faktory — spoľahlivosť a stratégia. “V Španielsku došlo k takému zlomovému bodu. Keď sme niečo nasadili na monopost, tak na číslach sme to videli, ako som vždy hovoril. Zároveň to bol však spúšťač poskakovania, s ktorým sme sa trápili. Konkrétne na mojej strane som na posledných štyroch pretekoch bol s nastaveniami veľmi agresívny, pretože som sa snažil nájsť nejaké riešenie.”

“Vždy som cielil aj na tie posledné stotinky sekundy. Myslím si, že tento prístup sa vypláca, keď veci fungujú, ako majú. Keď však máte auto, ktoré, napríklad, poskakuje, nemôžete ísť príliš blízko limitu, pretože auto robí nepredvídateľné veci. Musíte si nechávať väčšiu rezervu. Viem, že ja som trochu… nepasuje to k môjmu štýlu, takže keď sa objavia takéto veci, tak na to viac doplatím,” vysvetlil svoje horšie výsledky.

Monačan tiež poznamenal, že pre toto experimentovanie s nastaveniami sa veľakrát stalo, že v kvalifikácii auto takpovediac nespoznával. “Jazdil som s nastaveniami, ktoré som pred kvalifikáciou nikdy nevyskúšal. Tým som sa vystavil riziku, že spravím chyby.”

Ferrari takto hľadalo nastavenia aj vlani a prinieslo to ovocie. Leclerc verí, že sa tento rok zopakuje to isté. “Spomínam si, že vlani sme mali dva takéto preteky. Začalo sa to v Zandvoorte, kde sme sa rozhodli, že dobre, v Zandvoorte možno nebudeme mať najlepšie preteky, ale chceme sa toho naučiť čo najviac, aby sme následne boli lepší.”

“Som si istý, že tým istým procesom sme si prešli na posledných troch-štyroch pretekoch. Negatívom však je, že sme prišli o tri alebo štyri preteky na rozdiel od minuloročných dvoch. Verím však, že vďaka tomu do väčšej hĺbky pochopíme, čo sa deje. So sebavedomím hovorím, že sme sa toho veľa naučili,” vyhlásil víťaz pretekov v Monaku.

Riskovanie s nastaveniami má však svoju príčinu: Poskakovanie v rýchlych zákrutách, ktoré sa Maranello pokúsilo minimalizovať predstavením novej podlahy v Maďarsku. Po letnej prestávke mierime do Zandvoortu, ktorý bude dobrým testom toho, čo sa Ferrari naučilo.

Podľa Leclerca extrémne nastavenia neprekryli rýchlosť Scuderie, ale samotné poskakovanie. “Nemyslím si, že to by bol náš hlavný problém na posledných pár pretekoch. Skôr sme sa snažili auto dostať do úplných extrémov, aby sme z toho niečo dostali a naučili sa. To bol hlavný dôvod za nedostatočnými výkonmi z posledných veľkých cien.”

“Z väčšinového hľadiska to pripíšem poskakovaniu. Poskakovanie spôsobilo nekonzistentnosť, ktorú sme videli na posledných pretekoch, a preto sme sa trápili viac než dovtedy,” uzavrel pilot Ferrari.

Súvisiace články

Diskusia