Ako sa rodia špekulácie: Oconove rokovania s Williamsom prezradilo GPS v jeho aute
Utajiť niečo v modernej Formule 1 je takmer nemožné. Niekedy sa však informácie zo zákulisia dostanú na verejnosť, aj keď sa obe strany veľmi snažia. Stačí jedna chyba z nepozornosti. Napríklad taká, akú spravil Esteban Ocon, keď sa vybral do továrne Williamsu vo firemnom aute.
Alpine oznámil ukončenie spolupráce s Estebanom Oconom začiatkom júna. Následne sa začalo uvažovať, kam by francúzsky jazdec mohol zamieriť. Jednou zo špekulácií, ktoré sa vtedy objavili, boli aj údajné rokovania Ocona s Williamsom. Ako sa ukázalo, neboli až také tajné; vedela o nich “len” celá továreň v Enstone.
Počas rozhovoru s poľským Viaplay to prezradil bývalý výkonný riaditeľ tímu Marcin Budkowski, ktorého o tom zrejme tiež informovali zamestnanci továrne. “Pred pretekmi v Silverstone bol v Enstone a kým tam bol, jazdil v Alpine, ktorý mu bol zapožičaný ako firemné auto.”
“Tieto autá však majú sledovanie cez GPS. Vysvitlo teda, že jeho Alpine bol celých päť hodín zaparkovaný na parkovisku Williamsu počas Estebanovho pobytu vo Veľkej Británii. Takto sa všetci dozvedeli o tom, že Esteban tam strávil pol dňa,” poznamenal rodák z Varšavy.
Ocon si pravdepodobne neuvedomil, že v továrni vidia pohyb každého firemného auta. V tomto prípade sa však už nič vážne nestalo. Horšie by to bolo, keby sa niekto podobne prerátal ešte počas trvania spolupráce.
“Nemyslím si, že by o tom vedel. Povedzme si to však priamo: Tím s ním nepredĺžil kontrakt, takže Esteban mohol rokovať s ostatnými. Je len vtipné, že sa to takto dostalo na verejnosť,” pousmial sa Budkowski.
Ešte pred tým, ako sa Carlos Sainz stal oficiálnym pilotom Williamsu pre rok 2025, šéf tímu James Vowles potvrdil, že Ocon navštívil továreň v Grove. Veci však musel dať na pravú mieru. Hovorilo sa totiž o Oconovej príprave sedadla, čo mala byť indícia, že by mohol vo Williamse nahradiť Logana Sargeanta v zostávajúcich pretekoch tejto sezóny.
“Esteban neprišiel na vážnu prípravu sedadla, ale chcel som ho zhodnotiť pre rok 2025 a 2026,” upresnil James Vowles. “Potreboval som to spraviť, lebo som potreboval vedieť, či sa do auta zmestí, alebo nie. Je totiž veľmi vysoký, podobne ako Alex, ale s jeho rozmermi je to v istom zmysle trochu komplikované.”