logo F1online.skF1online.sk

Správni ľudia ma po Monaku podporili, hovorí Ocon

Esteban Ocon
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 8. 2024

Esteban Ocon patrí k veľmi zaujímavým postavičkám padoku Formuly 1. Napríklad podľa slov novinárov a reportérov má nesmierne uvoľnený, usmievavý a ochotný prístup, rád odpovedá na otázky a je vľúdny, ale jeho história s pilotmi je plná kontroverzií. K tej poslednej patrí kolízia s Pierrom Gaslym v Monaku, ktorá vzhľadom na následný odchod Ocona z Alpinu rezonuje dodnes.

Max Verstappen aj Charles Leclerc mali v motokárach i juniorských formulách svoje skúsenosti s Estebanom Oconom, ale to sa nedá porovnať s Pierrom Gaslym. Vzťah dvoch Francúzov z Normandie dosiahol toxický bod, ale napriek tomu si v Alpine povedali, že ich spoja v jednom tíme. Výsledok ste videli na vlastné oči.

Nezmyselný útok Ocona na Gaslyho v zákrute Portier bol pravdepodobne poslednou kvapkou. Ich tím sa vtedy nachádzal s jedným bodom na konte v žalostnej situácii a pre hlúposť jedného z jazdcov takmer stratil desiate miesto. Bruno Famin vtedy absolútne vybuchol a asi nebola náhoda, že len týždeň nato Alpine oznámil Estebanov odchod z tímu.

Na francúzskeho pretekára sa medzitým na sociálnych sieťach zosypala obrovská kritika. „Samozrejme, že podpora od správnych ľudí je vždy príjemná.“ priznal Ocon pri spomienke na Monako. „Keď do vás hučia zo všetkých strán, muselo sa stať niečo veľké a určite sa to nafúklo do obrovských rozmerov, najmä na sociálnych sieťach.“

„Damon Hill povedal: ‚Som rád, že som nejazdil v časoch sociálnych médií.‘ Vtedy ste absolvovali rozhovory s novinármi a presunuli ste sa na ďalšie preteky. Preto som sa ozval na sociálnych sieťach. Pre mňa bolo dôležité prehovoriť práve v tom čase. Dnes už k tomu nemám čo povedať, stalo sa a ideme ďalej,“ povedal Ocon.

Ten tvrdí, že sa okamžite po incidente ospravedlnil a priznal zodpovednosť. To však nie je celkom pravda, najprv si pred kamerami odmietol priznať vinu, až potom sa ospravedlnil na sociálnych sieťach. Na následnú búrku reagoval asi o týždeň neskôr, keď vydal rozsiahle stanovisko na sociálnych sieťach, kde najviac odsúdil kritiku za jeho nedostatočnú tímovú prácu a sebectvo.

„Urobil som chybu na výjazde zo zákruty,“ spomína Ocon. „Nenechal som tam dostatok priestoru, ale viete, počiatočný pohyb nebol až taký zlý, len na výjazde bolo príliš úzko. Práve tam som zle odhadol medzeru.“

„Nanešťastie sme sa zrazili. Zdvihol som však ruku a ospravedlnil som sa tímu. Tam to malo skončiť, ale to sa, bohužiaľ, nestalo. Život sa však pohol ďalej, ľudia na sociálnych sieťach sa upokojili, čo je dobré,“ dodal Ocon.

Súvisiace články

Diskusia