Monako bola vo vzťahu s Oconom špička ľadovca, povedal Famin
Spojenie Pierra Gaslyho a Estebana Ocona v jednom tíme skrátka nemohlo fungovať. Aj keď dvaja Francúzi vytvorili jednu z najvyrovnanejších jazdeckých dvojíc na štartovom rošte, nebolo to zadarmo. V Alpine sa napokon rozhodli, že bude múdrejšie, keď si vyberú jedného z nich a vybrali si Pierra Gaslyho.
Pomyselným vrcholom toxického vzťahu Gaslyho a Ocona bola Veľká cena Monaka. Aj keď sa naštvané vysielačky objavili napríklad aj v Rakúsku, kolízia v prvom kole pretekov v Monte Carle viedla k veľmi vyhrotenej reakcii zo strany šéfa Bruna Famina, ktorý sa dokonca vyhrážal dôsledkami.
Ako sa ukázalo, v nedeľu ráno pred pretekmi vydal tím pokyn, aby Ocon pracoval ako štít pre Gaslyho na bodovanej desiatej priečke, ale Esteban sa miesto toho pustil do nezmyselného útoku v zákrute Portier. Alpine mohol hovoriť o veľkom šťastí, že Pierrov monopost útok prežil a nakoniec vybojoval vytúžený bod – druhý v sezóne pre francúzsky tím. Len týždeň po tomto incidente Alpine oznámil, že nepredĺži spoluprácu s Oconom.
„Monako bol navonok viditeľnou špičkou ľadovca,“ povedal odchádzajúci boss stajne Bruno Famin. „Bol to dôkaz, že je čas, aby sa obe strany posunuli ďalej. Potrebujeme v tíme určitú dynamiku, potrebujeme zmeniť nestabilitu a takto nebudeme nikdy stabilní. Potrebujete niečo nové, potrebujete nové myšlienky a nový jazdec prinesie nové veci.“
„Rovnako to platí aj pre Estebana. Zmena prostredia mu umožní, aby sa zlepšil a som si stopercentne istý, že to bude dobré pre všetkých. Je to možno trochu paradoxné, ale myslím si, že keď sme sa rozhodli rozísť, náš vzťah sa možno trochu upokojil,“ dodal Famin.
Ten sa rozhovoril aj o dohre po Monaku. Krátko po kolízii Ocona s Gaslym reagoval pre francúzsku televíziu veľmi emotívne a hovoril o „dôsledkoch“. Niektoré médiá neskôr uviedli, že Bruno skutočne chcel Ocona vyhodiť, ale zabránili mu v tom právnici. Podľa jeho vlastných slov však nebol ani trochu hrubý.
„Podľa mňa nemá zmysel byť hrubý,“ vyhlásil Famin. „Samozrejme, s Estebanom sme po Monaku hovorili, rovnako ako sme sa s jazdcami rozprávali po Japonsku, keď došlo k problému s výmenou pozícií. Podľa mňa je dôležité hovoriť o tom, čo bolo dobré a čo nebolo dobré, nie byť zbytočne hrubý.“