logo F1online.skF1online.sk

Russell vysvetľuje, prečo sa Mercedes po piatku vrátil k starej podlahe

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala27. 7. 2024

Továreň Mercedesu nespí a naďalej prináša vylepšenia. Novú podlahu sme však videli v akcii len počas piatkových tréningov. Pred zvyškom programu v Belgicku sa obaja jazdci vrátili k staršej špecifikácii, čo vyvoláva otázky, či upravená podlaha je skutočne lepšia ako predchádzajúca verzia.

Mercedes v piatok nepôsobil najlepšie, hoci nová podlaha mala generovať viac prítlaku v prednej časti aj v oblasti difúzora. Šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin poznamenal, že celý balík je “hlavne o prítlaku” a nie o vylepšovaní charakteristík monopostu.

V piatok však Russell s Hamiltonom obsadili len šieste a desiate miesto. Vrátilo sa pritom poskakovanie a jazdci mali problémy nájsť uspokojivé vyváženie auta. Na experimenty však vzhľadom na predpoveď už nebol čas. V mokrom treťom tréningu nebol priestor na ladenie nastavení, a tak sa Mercedes musel rozhodnúť, či bude riskovať s neprebádaným balíčkom, alebo sa vráti k starej klasike.

“Piatok sme odjazdili s novou podlahou, no pred nedeľnými pretekmi sa vraciame k pôvodnej a uvidíme, ako preteky dopadnú. Vo Formule 1 dochádza k obrovským výkyvom vo výkonnosti z jedného okruhu na druhý. Včera sme nemali veľmi dobrý deň, no chceli sme skontrolovať, že to nebolo vylepšeniami. Som dosť presvedčený, že to nimi nebolo,” hovoril po kvalifikácii George Russell, ktorý v nej obsadil siedme miesto. Trest pre Maxa Verstappena ho posunie o pozíciu vyššie.

V sobotu však Mercedes nemohol poriadne preveriť, či piatkové problémy spôsobila nová podlaha, alebo nie. Na mokrej trati sú rýchlosti v zákrutách nižšie a poskakovanie monopostov nepredstavuje problém. To je presne dôvod, prečo Charles Leclerc skončil tak vysoko. Problémy s poskakovaním sa naplno neprejavia ani v pretekoch. Kritická je kvalifikácia.

Russell však verí, že sa tento vývojový krok vydaril. “Počas posledných dvanástich mesiacov sme sa po nasadení noviniek netrápili, vo všeobecnosti fungovali. Toto nám dá viac času na zhodnotenie novej podlahy.”

Ďalším dôvodom k návratu, ktorý sme už načrtli, bolo počasie. Mercedes chcel staviť na istotu. “Dôležité bolo vrátiť sa k niečomu overenému. Uvidíme, či Spa bude pre nás výzvou, čo podľa mňa je bez ohľadu na vylepšenia. Novinky ani neboli rozsiahle, len to len súčasť vývojového plánu na rok.”

George Russell sa následne zamyslel nad tým, že na istých tratiach sa tímom každý rok darí, a na iných sa trápia. Čakali by sme pritom, že s vývojom sa bude meniť aj škála okruhov, ktoré danému autu vyhovujú.

“V Silverstone sme boli rýchli už tretí rok po sebe,” pripomína Russell. “V tejto sezóne sme boli priam výnimočne rýchli, a v Spa sme sa trápili. Na papieri nie sme na rovnakom okruhu, ale sú tu nejaké rýchle aj pár pomalých pasáží presne ako v Silverstone. Musíme to pochopiť.”

“Zdá sa, akoby mali tieto autá v sebe niečo vrodené, čo funguje na istých tratiach. Napríklad, Red Bull je tu vždy bleskovo rýchly. Toto je pravdepodobne ich najsilnejší okruh v sezóne spoločne s Rakúskom. Pre nás je to Silverstone a Barcelona, na tomto type tratí sa nám zvykne dosť dariť. Musíme to pochopiť,” zopakoval britský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia