Verstappen svojou “One Max Show” poslal odkaz kritikom: Simulátory nie sú také zlé
Max Verstappen bol v sobotu doslova nedotknuteľný. Kvalifikáciu opantal s náskokom šiestich desatín sekundy a keby nedostal penalizáciu, tešil by sa zo 41. pole position v kariére. Kde sa vzala táto rýchlosť? Holanďan odkazuje, že bol taký dominantný aj vďaka jazdám na simulátoroch, za ktoré ho minulý týždeň mnohí tvrdo kritizovali.
Spa-Francorchamps je najdlhší okruh v kalendári, ale mať nad všetkými súpermi náskok šiestich desatín predstavuje rozdiel triedy. Ani nehovoriac v sezóne, ktorá je taká vyrovnaná. V sobotu bol skrátka vo svojom živle.
V rozhovore pre Viaplay Max Verstappen pripomenul slová kritikov, ktorí sa do neho pustili po nevydarenom víkende v Maďarsku za to, že v noci absolvoval stint na virtuálnej 24-hodinovke v Spa. “V daždi sa cítim ako ryba vo vode, čo vám zvyšuje sebavedomie. Nuž a minulý týždeň som toho veľa najazdil v daždi na simulátore v Spa. Pretekanie na simulátore tak nakoniec nie je také zlé, aj keď veľa ľudí narieka, ale nech si všetci trhnú,” odkázal expertom v padoku, novinárom aj komentátorom.
Virtuálne preteky sú neodmysliteľnou súčasťou Verstappenovho programu, no v najbližších mesiacoch si od nich aj tak dopraje voľno — v kalendári zatiaľ nie je žiadna kolízia s víkendom F1. S Red Bullom sa navyše dohodol na tom, že tak neskoro už jazdiť nebude.
Tento víkend to už môže vypustiť z hlavy a radšej sa koncentrovať na nedeľné preteky, ktoré nebudú také ľahké ako pred rokom. “Mám za sebou dobrý deň. Včera sme na aute skúšali nejaké veci, niečo sme sa naučili a dnes sme sa pokúsili auto nastaviť tak, ako na tom bude podľa nás najlepšie. Myslím si, že ste mohli zbadať, že sme azda jazdili s väčším množstvom prítlaku ako niektorí naši súperi. Prirodzene, na vode je v tom prípade všetko o čosi stabilnejšie a pomôže vám to.”
Ak Verstappenovi niečo v sobotu pomohlo, tak to bol hlavne prítlak, nie simulátor. McLaren to zas spravil presne naopak a stavil na lepšiu maximálku, ktorá sa mu bude hodiť, ak sa v nedeľu bude brániť pred Red Bullom. Verstappen mal podobné nastavenie ako McLaren aj v piatok, ale “moc mi to nefungovalo”. Vďaka väčšiemu množstvu prítlaku bude jeho auto lepšie šetriť pneumatiky.
Zaujímavosťou je, že Holanďan v Belgicku vyhral posledné dve kvalifikácie, no zakaždým z pole position štartovalo Ferrari. Teraz sa história zopakovala tretíkrát. On totiž opäť musel prijať penalizáciu za výmenu motorových komponentov. V nedeľu štartuje jedenásty.
“Dnešok nebol taký dôležitý, pretože zajtra bude sucho, teplejšie a musíme dobre narábať s pneumatikami. Štartujem o desať miest nižšie, čo veci trochu skomplikuje. Nečakám, že to prebehne ako v posledných dvoch rokoch. Autá okolo nás sú dosť rýchle. Pokúsime sa posunúť dopredu, pokúsime sa zabojovať s Ferrari, Mercedesmi a s trochou šťastia aj s McLarenmi, ale všetko to bude závisieť od našej pretekovej rýchlosti,” avizuje Verstappen.
Red Bull by sa konečne mohol spoľahnúť na Pérezovu pomoc vzhľadom na to, že po dlhom čase bude mať dve želiezka v ohni. Uvidíme, čo vymyslia stratégovia, no trojnásobný šampión má jasnú predstavu len o štarte.
“Pokúsim sa prežiť prvé kolo a potom sa uvidí. Máme aj trochu inú pneumatikovú stratégiu ako ostatní, takže musíme si počkať na to, ako sa to vyvinie počas pretekov. Nie som však taký sebavedomý pri predieraní sa dopredu ako v posledných dvoch rokoch. Tieto preteky vnímam skôr ako minimalizáciu škôd, no aspoň dnes sa nám podarilo dosiahnuť najlepší možný výsledok a zajtra mať najlepšiu možnú štartovú pozíciu,” doplnil.