logo F1online.skF1online.sk

Alpine ignoroval spätnú väzbu jazdcov, tvrdí Ocon

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala27. 7. 2024

V podstate po každom rozchode sa verejnosť dozvie zaujímavé informácie “zvnútra”. Esteban Ocon sa však o ne rozhodol podeliť už pred definitívnou rozlúčkou s Alpinom. Aj keď má pred sebou ešte polovicu sezóny vo francúzskom tíme, rozhodol sa ukázať naň prstom a začal hovoriť o tom, čo v ňom nefungovalo.

Z Estebana Ocona bude od nasledujúcej sezóny pilot Haasu. Z Alpinu odchádza po dlhých piatich rokoch, čo je úctyhodné vzhľadom na to, ako často sa v Enstone mení personálne obsadenie. Časť vrcholových manažérov a inžinierov odišla sama, časť prepustili. Oconov prípad je niekde na polceste. Aj keď Alpine oznámil, že s ním nepredĺži zmluvu, on vraj bol už dávno rozhodnutý v ňom nezostať.

“Ja som už potreboval nové dobrodružstvo, novú výzvu. Už veľmi skoro som sa rozhodol, že moja budúcnosť nebude tu,” povedal Esteban Ocon v rozhovore s Karun Čandhokom pre Sky Sports F1. Francúz tiež vysvetlil, čo mu prekážalo na práci v Alpine, a prečo si už dlho hľadal miesto v iných tímoch.

“Boli aj iné možnosti, no nebudem ich menovať. Od polovice roka 2023 sme rokovali s rôznymi tímami. Vtedy sa to celé rozbehlo,” prezrádza rodák z Évreux. “V Alpine som spravil, čo som mal spraviť. Získali sme prvé víťazstvo, zažili sme skvelé chvíle, no aj tie ťažšie. Nie je žiadnym tajomstvom, že v poslednej dobe to bolo veľmi frustrujúce. Nemali sme dobré auto.”

O jednom z dôvodov nás Francúz ochotne poinformoval: Alpine ignoroval spätnú väzbu jazdcov. Počas sezóny sa môže stať, že spätná väzba pilota nekorešponduje s tým, čo hovoria dáta. V tom prípade treba preskúmať, či klamú dáta zo simulátora alebo dojmy pilota nesedia s objektívnou realitou.

V Alpine sa to zrejme neriešilo a technické oddelenie sa považovalo za neomylné. “Nepočúvali nás tak, ako by mali: mňa, Pierra [Gaslyho], Daniela [Ricciarda], Fernanda [Alonsa]. Hovorili sme o veciach na aute, ktoré sa napokon neriešili, neboli napravené. Žiaľ, trápime sa s problémami, ktoré sme mali pred tromi-štyrmi rokmi. Stále ich máme. To vo Formule 1 nie je možné,” pokrútil hlavou Ocon.

Teraz sa už tak veľmi snažiť nemusí. Do konca sezóny bude hlavne odpočítavať veľké ceny. Počas toho sa môžeme dozvedieť množstvo ďalších insiderských informácií a možno aj dôvod, prečo ľudia v Alpine spravidla nevydržia viac ako pár mesiacov.

Oconovi odľahlo, že už nemusí byť celkom ticho a teší sa na novú kapitolu. “Som veľmi rád, že konečne o tom môžem hovoriť. Potreboval som novú výzvu a napísať svoj vlastný príbeh. Posledných päť rokov sme s Alpinom zažili krásne chvíle, aj ťažké momenty. Päť rokov vo Formule 1 je dlhá doba. Nadišiel čas, aby som sa pozrel po niečom inom. S Ajaom [Komacom] sme rokovali už dlho a dlho ho aj poznám.”

Francúzsky pilot prezradil, že prvýkrát sa dostal do kontaktu s Ajaom Komacom už pred desiatimi rokmi, keď si prvýkrát vyskúšal monopost F1. “Spomínam si naňho ako na veľmi profesionálneho a skúseného pretekového inžiniera,” pripomenul si jazdy v Lotuse E22. “Teraz je z neho líder tímu. On ma okamžite presvedčil svojimi slovami o veľkých plánoch Haasu do budúcna. V Geneovi a v ňom sú praví pretekári a vo všetkých ľuďoch u nich. Stať sa súčasťou toho projektu bude nesmierne vzrušujúce. Dúfam, že budeme mať plodné partnerstvo.”

Súvisiace články

Diskusia