Chcem podporiť F1online.sk

Podľa Russella to dnes nebola F1: Ak chcete toto, pozerajte iné športy

zdroj: Twitter/Williams

Fantastické, dramatické, dychberúce. Preteky v Istanbule si vyslúžili aj takéto superlatívy. Nie všetci však boli spokojní. Medzi sklamaných sa zaradil aj George Russell, ktorý skritizoval preasfaltovanie okruhu a absenciu sprievodných sérií, ktoré by pomohli v nanesení gripu.

Pre Williams to boli veľmi nevydarené preteky. Obaja piloti zariskovali – štartovali z pitlane a od začiatku obuli intermediálne pneumatiky. Tie im však v prvých kolách, keď ešte na trati bolo veľa vody, nepriniesli žiaden zásadný zisk. George Russell potom chvíľu jazdil v blízkosti bodov, avšak postupne klesal poradím nižšie a cieľovú čiaru preťal ako šestnásty. Jeho tímový kolega Nicholas Latifi sa viackrát roztočil v hodinách a v 39. kole predčasne odstúpil.

George Russell bol frustrovaný nielen kvôli umiestneniu, ale aj nedostatku gripu a problémom so zahriatím pneumatík. „Časy na kolo sa líšili o dve či tri sekundy len podľa toho, či vám pneumatiky fungovali alebo nie. To je neuveriteľné,“ povzdychla si tímová jednotka Williamsu. Pre Russella sa nedeľa vyvíjala zle od začiatku, keď havaroval počas výjazdového kola pred štartom pretekov.

Pre fanúšikov priniesla kvalifikácia i preteky skvelé divadlo a skutočné pretekanie bez zásahov bezpečnostného vozidla a s minimálnym vplyvom DRS. Nie všetci však boli spokojní. „Tento víkend nepredstavoval to, o čom by mala byť Formula 1. Som si istý, že šou vyzerala skvele, a určite by sa mi to páčilo z pohodlia gauča u mňa doma. F1 by mala byť o najlepších autách, pilotoch a tímoch, ktoré prídu na najlepšie trate a ukážu, čo vedia. Teraz to tak nebolo.“

Aj Pepa Král počas víkendu viackrát povedal, že v princípe vôbec nevadí, ak idú autá povedzme o 10 sekúnd pomalšie. Ruku na srdce – vadilo vám to počas tohto víkendu? Dobré preteky predsa nemusia byť o tom, že monoposty jazdia ako na koľajniciach a dosahujú maximálne možné rýchlosti. Lepšiu šou môže priniesť aj taký mix podmienok, aký sme mali v Istanbule.

„Ak túžite po kolíziách a chaose, a chcete, aby jazdci vyzerali ako idioti, sledujte iné športy a kategórie,“ rázne vyhlásil George Russell. Doplníme, že napriek mokrým podmienkam a klzkej trati sme za celý víkend nevideli ani jednu vážnu nehodu a v pretekoch ani jeden safety car…

Čo teda britskému mladíkovi vadilo? „Najväčším faktorom bolo preasfaltovanie okruhu. Ak som dobre počul, urobili to na poslednú chvíľu. Bolo to ako jazdiť na ľade. Keď som vyšiel mimo trať na starý asfalt, tak som mal oveľa viac gripu než na novom povrchu, ktorý bol na trati. A rovnako vozovka v pitlane, kde býva zväčša šmykľavejšie než na trati, ponúkla oveľa viac gripu. Nemyslím si, že si nejaký pilot mohol užiť tieto podmienky.“

Britským pilotom zväčša mokré podmienky vyhovujú. Napríklad Lando Norris dnes doslova lietal po trati a zaznamenal najrýchlejšie kolo. O genialite Lewisa Hamiltona či Jensona Buttona v premenlivom počasí ani nemusíme veľa hovoriť. „Milujem jazdenie v mokrých podmienkach. Toto však bolo niečo iné. Dnes to bola lotéria,“ uzavrel George Russell.

Možno vás zaujme

Komentáre