logo F1online.skF1online.sk

Zabudnite na Toyotu. Haas bude pokračovať s Ferrari minimálne do roku 2028

Kevin Magnussen, Haas zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 7. 2024

Dobrý príklad toho, ako môžete šmahom ruky ukončiť akékoľvek špekulácie. Aj keď sme im nevenovali zvlášť veľkú pozornosť, minulý týždeň sa objavili správy o možnom spojení amerického tímu Haas s japonskou automobilkou Toyota. Tieto špekulácie však stáli na vratkých nohách, ako ukazujú aj posledné novinky.

Technická spolupráca medzi Haasom a továrenským tímom Ferrari bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. Stajňa z Maranella je dôležitým životodarcom amerického tímu, ktorý od Scuderie preberá všetky možné komponenty. Spolupráca siaha ďaleko za dodávky motorov. Haas využíva tiež zázemie Ferrari, starý simulátor, veterný tunel a prenajíma si aj nevyužívanú budovu v areáli továrne, ktorá sa neraz stala predmetom obvinení, či americký tím nezískava od Ferrari aj informácie navyše.

Strany teraz potvrdili, že obojstranne prospešná technická spolupráca bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. „S potešením oznamujeme predĺženie nášho dlhoročného technického partnerstva so Scuderiou Ferrari až do skončenia sezóny 2028,“ hlási s veľkou pompou vo svojom stanovisku Haas.

Znamená to, že Ferrari bude do Banbury dodávať aj novú generáciu pohonných jednotiek a ďalších komponentov po kompletnom prekopaní technických pravidiel po roku 2026. Pripomíname, že vo svojej krátkej histórii nemal Haas iného dodávateľa motorov a všetkých 178 veľkých cien odjazdil s Ferrari.

„Som nadšený, že môžeme predĺžiť našu spoluprácu so Scuderiou Ferrari až do roku 2028,“ vyhlásil boss Haasu Ajao Komacu. „Naša organizácia vždy súťažila s pohonnými jednotkami Ferrari a pokračovať s touto stabilitou do zavedenia novej generácie technických pravidiel je kľúčovou súčasťou nášho vývoja.“

„Vzťah so Scuderiou Ferrari bol pre nás vždy výnimočný – stáli pri zrode nášho programu na jeho úplnom počiatku a boli naším cenným technickým partnerom. Som rád, že nás spolu čakajú ďalšie sezóny a moja vďaka patrí Fredovi Vasseurovi a mnohým ďalším zamestnancom Scuderie Ferrari za pokračujúcu dôveru v náš projekt. Toto oznámenie je len ďalším príkladom dlhodobých ambícií tímu MoneyGram Haas F1 – naše investície a rast pokračujú,“ odkázal japonský inžinier.

Koniec vratkých špekulácií o Toyote

Táto správa prichádza krátko po tom, čo svetlo sveta uzreli málo dôveryhodné špekulácie o angažovaní japonskej automobilky Toyota. Informáciu priniesol portál RacingNews365.com s odkazom na maďarský Formula1.hu. Týmto správam sme nevenovali zvlášť veľkú pozornosť, od začiatku nepôsobili dôveryhodne a nechytili sa ich žiadne overenejšie zdroje.

„Tieto špekulácie sa objavili, keď sa počas Veľkej ceny Veľkej Británie v garáži tímu Haas objavil člen vedenia pretekárskeho tímu Toyota, ale myšlienka partnerstva sa zdá byť značne nepravdepodobná,“ uviedol nemecký magazín Auto Motor und Sport.

„Správy naznačovali, že Toyota hľadá sponzorskú spoluprácu, ktorá by mohla potenciálne prerásť do väčšej účasti,“ napísal Auto Motor und Sport a jeho reportér Tobi Grüner uviedol, že takáto myšlienka od začiatku „nedávala zmysel“, na čom sa zhodne väčšina z nás. AMuS pritom zdôraznil, že jeden z členov vedenia športového oddelenia Toyoty Masaja Kadži je dobrým priateľom jeho krajana a šéfa Haasu Ajaa Komaca, čo vysvetľuje jeho prítomnosť v garáži amerického tímu.

Súvisiace články

Diskusia