Ferrari si prechádza bolestivým obdobím, v Maďarsku si musí vystačiť s novým balíkom
Tohtoročná sezóna v podaní Ferrari sa po sľubnom úvode začala rútiť z kopca a nič nenasvedčuje tomu, že sa tím vráti na koňa ešte v tomto roku. Slovami Carlosa Sainza: Scuderia stratila dva až tri mesiace vývoja a tie sa budú len ťažko dobiehať. Talianske médiá pritom avizujú, že ani posledné dve podujatia pred letnou prestávkou nebudú žiadna prechádzka.
Po víťazstve v Monaku to pritom vyzeralo veľmi sľubne. Tím si pripísal druhú výhru v sezóne a doťahoval sa na Red Bull. Továreň v Maranelle potom vyprodukovala balík vylepšení pre Barcelonu a Ferrari si trúfalo na ďalší krok vpred. Práve tu však prišiel prudký obrat.
„Od Monaka zažíva tím po technickej stránke len víkendy ako z nočnej mory. Ak v Maranelle poriadne nezareagujú, bude ťažké udržať druhé miesto,“ uviedol vo svojej analýze taliansky novinár Giuliano Duchessa z portálu Formu1a.uno.
Ferrari vstupuje do kľúčových týždňov. V tomto biznise nesmiete stratiť ani deň, ale Scuderia už stratila celé týždne, alebo, podľa slov Carlosa Sainza, dokonca celé mesiace. K tomu všetkému ešte prirátajte odchod technického riaditeľa Enrica Cardileho, ktorý oficiálne opustil Ferrari v pondelok po britskej GP. Tím si prechádza veľkými zmenami pod vedením šéfa Frédérica Vasseura.
„Technický riaditeľ Enrico Cardile, ktorého odchod z Ferrari bol známy už niekoľko týždňov, podpísal svoju rezignáciu v pondelok, ale práca sa nezastaví. Je tu tristo ľudí naprieč rozličnými oddeleniami, ktorí sú povolaní do služby, aby poskytli riadnu odpoveď na problémy. Očakáva sa, že SF-24 s najnovšími vylepšeniami bude možné nasadiť v Maďarsku, kde by sa, teoreticky, s pomalšími zákrutami dala dostať pod kontrolu chronická nestabilita monopostu,“ uviedol Duchessa.
V rýchlych zákrutách okruhu Silverstone sa však nový balík ani trochu neosvedčil. Nasadil ho len Charles Leclerc, ktorý sa poriadne trápil a v podstate potvrdil, že s týmto autom sa Ferrari nikam nedostane. „Je to nepríjemný neúspech a je prekvapujúce, že v dôsledku toho sa prakticky zmrazil vývoj auta po Imole. Keďže každý tím zrýchľuje v priemere o desatinu každý mesiac, súperi sa okamžite odpútali,“ uviedol taliansky portál.
„Existujú viaceré protiopatrenia. Inžinieri v Maranelle nad nimi premýšľajú už od piatka v Barcelone. Niektoré sa dajú nasadiť v krátkodobom horizonte, iné v strednodobom. Jazda s vylepšeným autom v piatok Leclerca značne limitovala. Ťažil prakticky len z nižšieho odporu na rovinkách a desiatim bodom prítlaku v pomalých zákrutách, ale v rýchlych zákrutách stratil desať bodov,“ vysvetľuje Duchessa.
Podľa jeho analýzy Ferrari trochu odľahne na Hungaroringu. Na tomto okruhu sú v podstate len dve rýchle zákruty – štvrtá a jedenásta. Aj sám Carlos Sainz pripustil, že v honbe za najlepším časom sa budú musieť zmieriť s trochou toho poskakovania. Okrem toho, na tejto trati sa s tým oveľa ľahšie vysporiadate zmenou nastavenia ako na Silverstone.
„Je to aerodynamický problém, pretože sme zmenili niektoré komponenty aerodynamiky a objavilo sa poskakovanie. Ako riešenie sa ponúka veľa možností, ktoré môžu, ale nemusia, ohroziť výkonnosť monopostu. Ďalších niekoľko pretekov budeme musieť absolvovať s týmto balíkom a potom prinesieme upgrade, ktorý bude zameraný na odstránenie poskakovania,“ vyhlásil šéf Ferrari Frédéric Vasseur.
Duchessa však dodáva, že riešenia nebudú rýchle a bezbolestné. Na rovinu pritom vyslovil, na čo fanúšikovia Ferrari nechcú ani pomyslieť. „Realisticky máte o jeden balík vylepšení menej, čo znamená, že je nemysliteľné, aby ste dohnali konkurenciu v priebehu sezóny, ak súperi neurobia chybu.“