logo F1online.skF1online.sk

Leclerc je vo Ferrari bezradný: Už je toho príliš

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala7. 7. 2024

Po pretekoch v Silverstone si viacero jazdcov môže ťukať na čelo a pýtať sa svojho tímu, čo to vyvádzal. Nik však na to nemá väčšie právo ako Charles Leclerc, ktorému opäť preteky pokazilo katastrofálne rozhodovanie boxového múrika. Je otázne, dokedy to Monačan dokáže takto statočne znášať. Jeho pohár trpezlivosti sa napĺňa.

Leclerc si svoju časť práce v úvode pretekov splnil a hneď v prvom kole získal tri priečky. Potom ho však pomerne zbrklo povolal do boxov tím a nasadil mu intermediálne pneumatiky. Ukázalo sa, že sa kruto zmýlil pri interpretácii radarových snímkov.

Zatiaľ čo zvyšok prvej desiatky zostal na suchých pneumatikách, Leclerc prišiel o 20 sekúnd kvôli zbytočnému pitstopu, a k nemu ho o približne 14 sekúnd na kolo oberali intermediálky na suchej trati. Keď skutočne začalo pršať, boli už také zodraté, že musel prezuť zas. To však už strácal jedno kolo a rovnako ako v Kanade sa rozlúčil s nádejou, že získa nejaký bod.

“Na základe informácií, ktoré som mal v aute, som bol presvedčený, že to sú správne pneumatiky,” prezradil Charles Leclerc, na ktorom bolo jednoznačne vidieť obrovské sklamanie. “Počul som, že dážď dosť silnel a v ďalšom kole malo začať husto pršať. Ten hustý dážď však prišiel o osem kôl neskôr. Keď sme zastavili, tak v skutočnosti práve prestalo pršať.”

“Osem kôl na trati nebola žiadna voda, takže sme intermediálky zničili a museli sme znova zastaviť,” znechutene krútil hlavou. “Opäť to bola ťažká nedeľa a deň, na ktorý budem chcieť zabudnúť.”

Po Veľkej cene Monaka sa zdalo, že Ferrari by mohlo útočiť na titul. Charles Leclerc však v priebehu posledných štyroch víkendov nazbieral len dvanásť bodov a v Pohári jazdcov ho už pomerne jasne predbehol aj Lando Norris, ktorý dokonca v Rakúsku vypadol.

“Nemám dobrý pocit. Už je toho príliš, bolo to priveľa pretekov. Ja už ani neviem, čo mám k tomu hovoriť, keď sem prichádzam,” doslova sršala beznádej z Charlesa Leclerca v mixzóne. Posledné štyri víkendy označil za “nočnú moru”. “Ako tím sa musíme reštartovať, ale vždy sa nájde nejaký iný dôvod, prečo to nezapadne do seba. Preto je to ešte náročnejšie analyzovať a posunúť sa dopredu. V Budapešti sa to všetko pokúsime dať dokopy.”

“Určite sa musíme porozprávať s tímom o rozhodovacom procese a pochopiť, čo vieme zlepšiť, aby som mal viac informácií alebo lepšie informácie v kritických chvíľach, akou bola táto. Azda na základe toho sa do budúcna budeme rozhodovať lepšie,” nestráca nádej pilot Ferrari.

Keby bola stratégia jediným aktuálnym problémom Ferrari, ešte by sa to dalo nejako zniesť. Taliansky tím má však problémy aj so svojím monopostom. So španielskym balíčkom sa vrátilo aj poskakovanie. Zostáva veriť, že mesiace vývoja neboli zbytočné.

“Po takomto dni sa ťažko hľadajú pozitíva,” pripustil Charles Leclerc. “Ocitli sme sa v ťažkej situácii. Vylepšenia nám priniesli očakávané čísla, ale na druhej strane na rýchlych úsekoch aj poskakovanie. Na takejto trati sme sa rozhodli, že bude lepšie mať o čosi menej výkonu, ale lepšiu konzistentnosť. Myslím si, že to bola správna voľba.”

“Budeme analyzovať nazbierané dáta z našich dvoch balíčkov a pokúsime sa pochopiť, či nám niečo neušlo. S poskakovaním to však bolo lepšie, takže konzistentnosť bola lepšia,” uzavrel nedeľu v Silverstone.

Súvisiace články

Diskusia