Gasly v Silverstone vymení pohonnú jednotku a dostane trest
V Alpine sa tento víkend zrejme nebudú musieť báť toho, že by sa ich jazdci opäť povadili. Za predpokladu, že Esteban Ocon opäť postúpi do Q3, bude totiž štartovať ďaleko pred svojím kolegom. Pierre Gasly musí prijať trest za výmenu motorových komponentov.
Francúzskemu tímu sa v poslednom období celkom darí, no Veľká cena Veľkej Británie bude náročnejšia. Pierre Gasly bude štartovať posledný, keďže tím musí nahradiť chybnú batériu a riadiacu jednotku elektroniky, a to kusom, ktorý už prevýši rámec povolenej alokácie. To znamená prepad o desať priečok za každý komponent. Alpine teda nič nestratí, ak rovno vymení celý motor so všetkými súčasťami.
“Museli sme vymeniť batériu,” vysvetľoval pre Canal+ Pierre Gasly. “V úvode sezóny sme mali pár menších problémov, pre ktoré mi zostala chybná batéria. Neskôr sme zaznamenali ešte dve alebo tri výstrahy. Takže sme potrebovali vymeniť batériu, čo znamená stratu 20 miest (spolu s riadiacou jednotkou elektroniky, pozn. red.). Chopíme sa tejto príležitosti a nasadíme extra motor, pretože tak či tak budem štartovať posledný.”
Čoskoro nám tresty začnú pribúdať. Očakáva sa, že Max Verstappen v Belgicku príde o desať pozícií, keďže jeho tím potrebuje nahradiť poškodenú jednotku MGU-K, ktorá zlyhala v Kanade. Red Bull to zabolelo o to viac, že bola v podstate čisto nová.
V takom vyrovnanom štartovom poli musí byť aj výmena komponentov starostlivo naplánovaná. Alpine navyše potrebuje každý víkend, ktorý by mohol mať prívlastok vydarený, využiť na maximum. Po Rakúsku totiž opäť spadol na ôsme miesto Pohára konštruktérov, keďže Haasu sa podarilo získať dvanásť bodov na jeden záťah.
“To bolo v Rakúsku ťažké. Za jeden súťažný víkend získali viac bodov než od začiatku sezóny,” hlási Gasly nie veľmi nadšene. “Pre náš tím to nebolo ideálne, ale oni odviedli dobrú prácu. Neboli konkurencieschopní všade, ale v Rakúsku sa im aj tak nejakým spôsobom podarilo podať taký silný výkon. Aj náš tím si musí dávať rovnaký cieľ.”
Nico Hülkenberg by mohol namietať proti tvrdeniu, že Haas nie je konkurencieschopný všade. Z jedenástich veľkých cien totiž päťkrát bodoval a päťkrát obsadil jedenáste miesto. Len jeden víkend skončil hlboko v poli porazených.
Gasly napokon doložil: “Musíme čo najlepšie využiť každú jednu príležitosť, ktorá sa nám naskytne. Vieme, že budeme bojovať o jeden či dva body, pretože prvá osmička je mimo náš dosah. Ešte stále nám zostáva veľa pretekov. Keby sa nám zakaždým podarilo ukoristiť jeden alebo dva body, tak by sme na tom boli dobre, ale je to tesný súboj.”