logo F1online.skF1online.sk

Verstappen si vyjazdil štvornásobnú pole position: Už dlho som sa v aute takto necítil

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala29. 6. 2024

Na takú zdrvujúcu dominanciu sme si už pomaly odvykali, no potom nám Max Verstappen pripravil kruté prebudenie zo sladkého sna. V kvalifikácii na Veľkú cenu Rakúska sa so súpermi doslova zahral. Takú rýchlosť mu ostatní mohli len závidieť.

Max Verstappen a George Russell boli jediní piloti, ktorí dokázali postúpiť do druhej časti kvalifikácie na použitých mäkkých pneumatikách. Vďaka tomu sa na čele ocitol Carlos Sainz, videli sme najtesnejšiu prvú časť kvalifikácie v histórii a mohli sme dúfať v to, že bitka o pole position bude opäť veľmi tesná.

Potom sa však Verstappen napil Red Bullu a narástli mu krídla. V Q2 a Q3 odjazdil štyri merané časy. Všetky štyri by stačili na zisk pole position s celkom veľkým prehľadom:

  • 1:04,314 – Max Verstappen (Q3)
  • 1:04,426 – Max Verstappen (Q3)
  • 1:04,469 – Max Verstappen (Q2)
  • 1:04,577 – Max Verstappen (Q2)
  • 1:04,718 – Lando Norris (Q3)

V druhej časti kvalifikácie sme zostali aj trochu zaskočení, keď sme po prvom Holanďanovom kole videli, že nasadil novučičké softy a vyšiel na trať zas. Nebol to však v podaní boxového múrika žiaden karambol, aký sme v posledných týždňoch zaznamenali v prípade Ferrari a McLarenu. Verstappen sa skrátka hral so svojimi súpermi ako mačka s myšou: “Chcel som vedieť, či sa ešte dokážem zlepšiť,” prezradil.

Na tlačovej konferencii sa rozplýval z toho, aká to bola podarená sobota. “Celá kvalifikácia nám šla ozaj dobre. Auto bolo v lepšom okne, mohol som viac zatlačiť, spoľahnúť sa jeho grip a balans. Veľmi som si to užíval. Cez prvú časť kvalifikácie som sa pokúsil dostať bez toho, aby som použil novú sadu a zafungovalo to.”

“Následne som len tu a tam dolaďoval balans, ale v každom kole som sa cítil dobre,” vysvetľoval obhajca titulu. Keď sa ho inžinier pýtal, či chce zmeniť nastavenie predného krídla, odvetil, akoby sedel so šampanským vo vírivke a pýtal si doliať: “Jeden klik asi neuškodí.”

“Potom šlo už len o to trafiť to v každej jednej zákrute. Už je to nejaký piatok, keď som sa takto cítil v aute, ale aj z hľadiska odstupov,” pochvaľoval si Verstappen, ktorý tento dominantný výkon považuje za dobrý “odkaz”. “Na posledných pár pretekoch sme vždy boli veľmi blízko vpredu alebo vzadu. Toto bolo veľmi pozitívne pre náš tím.”

Lando Norris v Barcelone vyhlásil, že zajazdil dokonalé kvalifikačné kolo. Verstappen po sobote uvažoval, či ešte nemal nejakú rezervu. “Bolo dobré, no vždy sa nájdu veci, ktoré môžete urobiť lepšie. Cítil som sa sebavedomý a vedel som, že ak zajazdím solídne kolo, tak bude stačiť na pole position. To som aj dnes urobil a na tom záleží. Náš tím pracoval tvrdo na tom, aby sme boli konkurencieschopnejší ako na predchádzajúcich podujatiach a zdá sa, že to funguje.”

“Toto kolo bolo rozhodne veľmi dobré. Pravdepodobne však nikdy nepoviem, že bolo perfektné, ale bolo dobré,” zamýšľal sa po kvalifikácii, v ktorej mu hrozila aj penalizácia. Komisári ho však oslobodili spod obžaloby za pomalú jazdu na výjazde z boxov.

Mať na Red Bull Ringu náskok štyroch desatín sekundy je niečo, čo sa len tak nevidí. Keby bol okruh rovnako dlhý ako v Spa, tento náskok by sa šplhal k siedmim desatinám. Aj Verstappena prekvapila jeho dominancia.

“Áno, samozrejme. Toto je krátke kolo a rozostup dosť veľký. Ale na druhej strane som sa v aute cítil ozaj dobre, balans bol fajn. Vtedy môžete na to poriadne zatlačiť a v zákrutách útočiť. Myslím si, že toto tú medzeru tak zväčšilo,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia