Ukázal Ocon svojho “tímového ducha”? Spomaľovanie si súperi nevedeli vysvetliť
Záver šprintovej kvalifikácie bol napínavý nielen z hľadiska boja o pole position, ale aj na chvoste elitnej desiatky. Sergio Pérez a Pierre Gasly takmer nestihli posledný pokus, pod čo sa podpísala aj pomalá jazda Estebana Ocona. Dvojica si nevedela vysvetliť, prečo Francúz tak ubral.
V poslednej časti kvalifikácie si všetci odložili mäkké pneumatiky na jediný pokus. Na konci boxov sa zoradili do vláčika a postupne sa pripravovali na svoje ostré kolo. Všetci pred Estebanom Oconom to príkladne zvládli a nechali si medzi sebou primerané rozostupy. Francúz bol výnimkou aj napriek tomu, že mu inžinier približne sedemkrát prikázal ísť rýchlejšie. Ocon akoby v kokpite ohluchol.
Sergio Pérez sa tesne pred vstupom do svojho kola pýtal inžiniera, či by mohol zvoľniť, pretože bol veľmi blízko za Oconom, a to by malo negatívny dopad na jeho čas. Francúz pred ním totiž prechádzal druhým sektorom veľmi pomaly. Boxový múrik to Pérezovi zatrhol, keďže už aj tak to bolo o chlp. Nakoniec záverečný pokus odjazdil v tesnom závese za Alpinom. Sergio Pérez po kvalifikácii naňho hromžil, že mu pokazil výjazd.
Hugh Bird: Neviem, čo tam Ocon stváral. Neviem, prečo si Ocon nechal štrnásťsekundový odstup. Leclerc nestihol posledné kolo.
Sergio Pérez: Človeče, koho to trápi? Koho to trápi? Tento chlapík je taký idiot!
Bird: Ani boh nevie, čo Ocon robil.
Christian Horner: V kvalifikácii si ho porazil. Netuším, prečo ťa Ocon natlačil k jeho tímovému kolegovi.
Pérez: Neviem, čo to hrajú za hry.
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Sergio Pérez mal podľa všetkého len smolu, že sa ocitol v nesprávny čas na nesprávnom mieste. Všetko nasvedčuje tomu, že ak mal Ocon niečo za lubom, tak jeho cieľom nebol Sergio Pérez. Inak si to nevieme vysvetliť, len tak, že Mexičan sa jednoducho ocitol v krížovej paľbe, ktorej skutočným terčom mal byť Pierre Gasly.
Spomínate si ešte na Veľkú cenu Maďarska 2007, keď Fernando Alonso vyčkával v boxoch, aby Lewis Hamilton nestihol vstúpiť do posledného kola? Situácia z kvalifikácie sa náramne podobala na túto veľmi známu kauzu.
Esteban Ocon veľmi dobre vedel, že stihnúť posledné kolo pred šachovnicovou vlajkou bude veľmi tesné. Inžinier ho o tom opakovane informoval a kázal mu pridať. Avšak tým, že Péreza s Gaslym za sebou brzdil, zvyšoval šancu, že to vôbec nestihnú. Ak by to náhodou stihli, museli by jazdiť v turbulentnom vzduchu za autom pred sebou.
Ani Pierrovi Gaslymu sa v prípravnom kole nezdalo, prečo jeho kolega ide tak pomaly. “Čo to Esteban robí?” skúmavo sa spýtal tímu, no ten si Estebanovu taktiku nevedel vysvetliť. “To neviem, musíme zatlačiť.”
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Nech už bola motivácia Estebana Ocona akákoľvek, kvalifikácia mu nakoniec vyšla. V šprinte bude štartovať pred svojím úhlavným nepriateľom Pierrom Gaslym, ktorý v rámci pokvalifikačných rozhovorov skonštatoval, že záverečné výjazdové kolo bolo treba zmanažovať lepšie.
“Celkovo to bola dobrá kvalifikácia, že sa nám podarilo dostať oba monoposty do tretej časti. Žiaľ, tá SQ3 bola zlá,” vyhlásil Pierre Gasly. “Zle sme to zmanažovali a takmer sme nestihli posledné kolo. Vo výjazdovom kole sme museli na to tlačiť, aby sme stihli prejsť cieľovou čiarou. V batérii mi už nič nezostalo a bol som zapichnutý v Checovej prevodovke. Musíme to preskúmať, pretože toto je situácia, z ktorej sme mohli vyťažiť viac.
Z vysielačky Estebana Ocona vo výjazdovom kole
Josh Peckett: Takže do šachovnicovej vlajky nám zostáva minúta a 30 sekúnd. Bude to podobne tesné ako predtým.
Pecket: 1:25 do šachovnicovej vlajky. Môžeme ísť.
Pecket: Poďme, prosím!
Pecket: 1:10 do šachovnice.
Pecket: Esteban, minúta do šachovnice. S teplotami pneumatík sme spokojní.
Pecket: Auto za nami tlačí…
Esteban Ocon: Zopakuj to?
Pecket: Choď rýchlejšie, prosím ťa. Choď rýchlejšie.
Pecket: Teploty pneumatík vyzerajú dobre. Môžeme pridať.
Pecket: Autá vzadu budú na to tlačiť v súboji o pozíciu. Potrebujeme pridať, drž si túto pozíciu.
Ocon: Akú veľkú [máme medzeru]?
Pecket: Máme veľkú medzeru, môžeme ísť.
Pecket: 33 sekúnd do šachovnice.
Pecket: Prosím, choď rýchlejšie. Ďalšie autá sú o dve sekundy za nami. Sme len vo výjazdovom kole, ale musíme ísť rýchlejšie.
Pecket: 25 sekúnd do šachovnice.
Pecket: Teraz choď, prosím. Choď!
Ako vysvetlil posledné kolo Esteban Ocon, ktorý si nechal od Maxa Verstappena ešte väčší odstup ako ostatní, hoci ho inžinier stále hnal vpred a hovoril mu, že teploty jeho gúm sú v ideálnych hodnotách?
Ocon uviedol, že šiel na maximum, aby tímovému kolegovi pomohol. “Bolo to veľmi tesné a zrejme sme nemali ideálne výjazdové kolo. Spolu s Pierrom sme boli dosť ďaleko vo vláčiku a musel som na to tlačiť, aby Pierre stihol prejsť cieľovou čiarou. Nebol to ideálny koniec kvalifikácie, ale z hľadiska pozícií sme získali maximum.”
Ocon toho viac skutočne nemohol dosiahnuť, Pierre Gasly áno. Napokon sa teda natíska otázka, či dnes Esteban Ocon úprimne na to tlačil a vo výjazdovom kole chcel pomôcť kolegovi, alebo len ukázal presne toho istého “tímového ducha”, ktorým sa hrdil v Kanade, keď tímovú réžiu uposlúchol po jeden a pol kole?