logo F1online.skF1online.sk

Norris: Mali sme najrýchlejšie auto a mali sme vyhrať

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala23. 6. 2024

Lando Norris môže byť v tejto chvíli veľmi rád, že v Miami sa mu podarilo vyhrať. V opačnom prípade by mal na konte už devätnásť pódií bez víťazstva. To španielske dokonca po veľkej cene, v ktorej mal aj podľa svojich slov najlepšie auto a jednoznačne mal zvíťaziť. To by ešte len boli otázky, či na to skutočne má…

Ak chcete pomýšľať na boj o majstrovský titul, proti takému silnému tímu ako Red Bull musíte využiť každú príležitosť. Norris tú svoju prepásol už po zhasnutí červených svetiel, keď sa z prvého miesta prepadol až na tretie za Russella a Verstappena.

Lando Norris si uvedomuje, že v Montmeló si to prehral sám, keď po štarte pretočil zadné kolesá. “Som spokojný s druhým miestom. Máme kopu bodov, ďalšiu trofej a ďalšie pódium, ale dnes sme boli na trati najrýchlejší nielen z hľadiska auta, ale aj kombinácie jazdca s autom. Mali sme vyhrať,” vyčíta si. “Tím si zaslúžil toto víťazstvo.”

Čo sa teda udialo? “Ja som len trochu stratil, boli to možno dva metre na štarte pretekov. Maxovi to stačilo, aby sa dostal na vnútrajšok. Keby George nebol na vonkajšku, myslím si, že by som to udržal a pokryl ho. George bol však na vonkajšej strane a keby som sa pokúsil posunúť brzdy ďalej ako on, havarovali by sme.”

Svojím spôsobom sa tak ukázala Norrisova vyspelosť. Iní piloti by možno v prvej zákrute išli vabank a Russella by nikam nepustili, čím by však ohrozili celé svoje preteky. V danej chvíli bol lepší vrabec v hrsti, pretože na holuba mal ešte gumipušku v podobe vynikajúceho pretekového tempa.

“George mal dobrý štart a perfektný zákryt. S tým som nič nevedel urobiť. Taká je Barcelona, kde je to do prvej zákruty 600 metrov,” povzdychol si Norris. “Keď ste na čele a vediete, v porovnaní s ostatnými stratíte veľa. V istých smeroch som toho viac nemohol urobiť. Avšak, keby som bol o jeden alebo dva metre popredu, potenciálne som z toho mohol vyviaznuť. Ťažko povedať takto spätne. Pozrieme sa na to a preskúmame, čo som spravil zle alebo sme na štarte mohli urobiť lepšie.”

“Potom to však bolo skvelé. Nasledovať niekoho a predbehnúť ho bolo náročné, ale naša rýchlosť a manažment pneumatík bol presne taký, aký sme potrebovali, aby sme sa vrátili na druhé miesto a pokúsili sa dobehnúť Maxa,” pokračoval Lando, ktorému uškodila aj 3,6-sekundová zastávka v boxoch.

Rýchlosť auta otvorila nové strategické možnosti

McLaren stratil príliš veľa času v prvom stinte za Russellom. Akonáhle sa dostal na voľnú trať, prakticky neustále sťahoval Maxa Verstappena. Aj preto si mohol dovoliť natiahnuť prvý stint a na začiatku druhého nás baviť predbiehacími manévrami.

“Mali sme očividne lepšiu rýchlosť ako chlapci okolo. Boli sme najrýchlejší na trati, tak sme si mohli dovoliť sa s tým trochu pohrať a skúsiť nejaké veci. Náš manažment pneumatík bol oveľa lepší ako ich, takže štyri alebo päť kôl pred zastávkou sme mali oveľa lepšie tempo ako oni,” porovnáva McLaren s Red Bullom. “Je škoda, že preteky nemali o päť alebo desať kôl viac.”

Norris pouvažoval, či niečo predsa len nemohol spraviť lepšie a napodobniť Kimiho Räikkönena z roku 2005, ktorý tu ako posledný pilot McLarenu získal pole position a v nedeľu vyhral. “Možno som mal na to tlačiť o čosi viac, ale na druhej strane sa vám ľahko môže stať, že ak to prestrelíte na začiatku, budete pomalí na konci a nebudete mať možnosť niečo vymyslieť so stratégiou. Z hľadiska stratégie sme mali dobrý deň a po druhej zákrute sme toho nemohli spraviť oveľa viac, aby sme sa dotiahli na Maxa.”

Konečné hodnotenie? Rodák z Bristolu si udelil desať bodov z desiatich za to, ako zvládol preteky po ich štarte. “Ale ten štart, to jedno percento, prisámbohu nebolo dostatočne dobré.”

Súvisiace články

Diskusia