Chcem podporiť F1online.sk

Rozčúlený Hamilton: Na hovno s veľkým „H“

zdroj: Mercedes

Na návrat do Istanbulu sa mnohí tešili, vrátane víťaza z roku 2010, Lewisa Hamiltona. Problém tohto okruhu je však v tom, že sa tu takmer nejazdí. Organizátori preto pristúpili k ráznemu kroku a rozhodli trať preasfaltovať. A nastali problémy.

Z okruhu sa stalo ešte väčšie klzisko, než sme videli v Portimau. V Turecku budú mať chybám piloti oveľa bližšie, než obyčajne, najmä pri nízkych teplotách a hrozbe dažďa. Lewis Hamilton, ktorý môže byť v nedeľu korunovaný po siedmykrát za šampióna, nebol po piatku vôbec spokojný a použil na svoje pomery dosť ostré slová.

„Tento okruh je fantastický a ja úplne nerozumiem tomu, prečo utratili milióny za jeho preasfaltovanie. Viem, že sa tu dlho nejazdilo, no možno to stačilo len vyčistiť, miesto vyhadzovania peňazí,“ čertil sa po piatku Hamilton.

K rovnakému kroku pristúpili v Portugalsku, kde bol starý asfalt veľmi hrboľatý a pred pretekmi F1 panovala obava ohľadom bezpečnosti. Výsledok bol podobný, monoposty veľmi kĺzali a divoké prvé kolo pretekov na vlhkej trati máme ešte v čerstvej pamäti.

„Je to ešte horšie, než v Portimau, kde sme mali takisto čerstvý asfalt. Pneumatiky nepracujú a videli ste, že je to tam ako na klzisku. Kolo v Istanbule ste si predtým mohli vychutnať, teraz to už neplatí a nemyslím, že sa to v priebehu víkendu zmení,“ povedal Hamilton, ktorý tvrdí, že za týchto okolností sa skrátka nedá dostať pneumatiky do optimálneho okna.

„Od začiatku do konca to bolo desivé. Na celej trati sú mokré škvrny, na slikoch tak pri akcelerácii kolesá ľahko prešmykujú. Je to preto, že ste hlboko pod teplotným oknom pneumatík. Zmesi sú veľmi tvrdé, takže byť tak desať, možno dvadsať stupňov pod alebo dvadsať stupňov nad optimom znamená, že skrátka nepracujú.“

„Z nejakého dôvodu je povrch veľmi hladký. Staršie okruhy sa k pneumatikám správajú úplne odlišne, môžete na nich pracovať s omnoho širším teplotným oknom, takže fungujú lepšie. Tu je to však inak, asfalt je hladký a presakuje z neho na povrch olej. Je to na hovno s veľkým „H“,“ rozčuľuje sa Hamilton.

Podľa šesťnásobného majstra pritom stačilo, aby Pirelli priviezlo do Istanbulu mäkšie zmesi. Dodávateľ pneumatík však urobil pravý opak a pre turecký víkend zvolil tri najtvrdšie dostupné.

„Určite by to pomohlo. Tvrdé pneumatiky sú nepoužiteľné, stredné nie sú ani dobré, ani zlé, mäkké sú trochu lepšie. Myslím, že ísť do mäkších gúm by pomohlo,“ povedal Hamilton.

„Je to však veľmi náročná trať, ôsma zákruta môže úplne zabiť pravú prednú pneumatiku, takže ktovie. Mohlo to fungovať o trochu lepšie, ale je to tak, ako to je,“ dodal.

Možno vás zaujme

Komentáre