logo F1online.skF1online.sk

Leclerc opisuje motorové problémy: Nočná mora od začiatku do konca

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala9. 6. 2024

Charles Leclerc po víkende v Monaku nemohol mať lepšiu náladu. V Kanade ho však šťastie aj radosť opustili. Horšiu nedeľu ani nemohol zažiť. Trápili ho problémy s pohonnou jednotkou a strategicky to tiež nebolo ono. Nočná mora, opísal nedeľu v Montreale.

Ferrari v kvalifikácii zaváhalo, keď v druhej časti šetrilo mäkkú zmes pneumatík namiesto toho, aby si poistilo postup do Q3. Z jedenásteho miesta Charlesa Leclerca sa však ešte nestrieľalo, keďže v nedeľu malo pršať. Na schnúcej trati mohla odložená mäkká sada Scuderii pomôcť, no nakoniec mala oveľa väčšie problémy ako rozhodovať sa, pre ktoré sliky siahnuť.

Charles Leclerc sa totiž už od začiatku pretekov trápil s pohonnou jednotkou. Inžinier mu prezradil, že na rovinkách strácal 0,5 sekundy na kolo. “Bola to nočná mora od začiatku až do konca,” pustil sa do svojho úprimného sumáru. “Neviem, čo to bol za problém, ale týkalo sa to motora.”

“Už od štartu sme na rovinkách strácali 1,2 sekundy,” poupravil počiatočnú informáciu tímu. “Zostalo to na tej istej hodnote až do zastávok v boxoch.”

Aby dostal problém aspoň ako-tak pod kontrolu, v každom kole musel “desaťkrát” meniť nastavenia pohonnej jednotky na volante. “Boli to strašne frustrujúce preteky, pretože nás všetci obiehali na rovinkách,” hovoril pre Sky Sports. Pri tomto rozhovore pôsobil veľmi unavene, priam odovzdane. “V zákrutách sme boli silní a na začiatku sme mali dobrú rýchlosť vzhľadom na to, že sme strácali 1,2 sekundy. S týmto motorovým problémom sme nič nemohli spraviť lepšie.”

“Bol to nový problém. Ešte nikdy sme ho nevideli. Je to veľmi zvláštne,” poznamenal.

Leclerc sa napriek tomu dlho pohyboval okolo desiatej pozície. Najskôr bol jedenásty a keď prezuli Haasy, ocitol sa na bodovanom deviatom mieste. V tej chvíli boli preteky zakonzervované. Všetci čakali na avizovaný dážď. Ferrari zastavilo po 25 kolách po výjazde safety caru a obulo nové intermediálky, no Leclerca sme v boxoch videli ešte raz.

Mechanici mu pri druhom pitstope obuli tvrdé sliky. Obrovská chyba sa prejavila takmer hneď, keď Charles Leclerc pokračoval o 15 sekúnd na kolo pomalším tempom ako ostatní. V priebehu poldruha kola prišiel o akúkoľvek nádej, že by sa mohol dostať pred niektorého súpera. Za tri kolá na slikoch stratil na čelo tak veľa, že jazdci vpredu by mohli prezuť aj trikrát a stále by sa vrátili na trať pred Ferrari.

“Nasadili sme sliky, ale trať bola stále príliš mokrá,” poznamenal Leclerc. “Ale museli sme zariskovať, pretože v opačnom prípade by sme aj tak skončili mimo bodov. Vedeli sme to, pretože na rovinkách sme strácali 20-25 km/h.”

“Počas pitstopu sme resetovali auto a odrazu sa to zázračne zlepšilo. Netušíme však, prečo bol krútiaci moment na výjazde zo zákrut taký nekonzistentný. Jazdiť v aute bolo nemožné. Od chvíle, keď sa objavil ten problém, sme mali preteky prehrané,” povzdychol si pilot, ktorý v Monaku skončil prvý, v Kanade takmer posledný.

X/Ferrari

Scuderii sa síce podarilo problém zmierniť tradičným informatickým postupom “vypnúť-zapnúť”, no Leclerc z pretekov nakoniec aj tak odstúpil. So stratou celého kola nemalo zmysel pokračovať.

Realita ani zďaleka nekopírovala očakávania. “Čakali sme, že budeme v hre. V kvalifikácii sme boli prekvapení, že to tak nebolo. Pred víkendom vždy hovorím, že sa musíme reštartovať. Presne to sme spravili. Nech sa stalo na predchádzajúcich pretekoch čokoľvek, musíte sa reštartovať a nespoliehať sa na výkony z Monaka. To neznamenalo, že budeme lietať ako v Monaku. Vedeli sme, že to bude ťažké. Pravdepodobne sme však boli nepríjemne prekvapení realitou v kvalifikácii. Musíme sa na to pozrieť.”

“Hlavný problém dneška je však pohonná jednotka, budeme ju musieť veľmi podrobne preskúmať. Bol to frustrujúci víkend. V kvalifikácii sme nemali takú rýchlosť, akú sme čakali a pretekoch sme mali problémy s motorom, kvôli ktorým sme sa nemohli vrátiť,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia