Stále nás trápia tie isté veci, konštatuje Verstappen
Georgeovi Russellovi a Maxovi Verstappenovi sa v kvalifikácii podaril kúsok, ktorý sme nevideli od VC Európy 1997: V boji o pole position zajazdili identický čas. Pilot Red Bullu však nemusí byť smutný, že ťahal za kratší koniec, keďže v sobotu bol objektívne o čosi pomalší ako jeho protivník. Red Bull sa stále trápi s obrubníkmi a nerovnosťami.
Max Verstappen nebol s balansom svojho monopostu spokojný v žiadnom z troch tréningov. V kvalifikácii to bolo o niečo lepšie, ale v posledných dvoch sezónach si zvykol na istý komfort, ktorý mu v Kanade chýba. Aj preto bolo jeho optimálne kolo o dve desatiny pomalšie ako teoreticky najlepší čas Georgea Russella.
“Stále sa trápime s tými istými vecami. Samozrejme, charakter trate nám oproti Monaku trochu pomáha, keďže ono je oveľa pomalšie, takže sú v ňom dôležité jazdné vlastnosti a mechanický grip,” vysvetľoval hendikep monopostu RB20 Max Verstappen. “Tu sa už viac zapája aerodynamika.”
Z hľadiska aerodynamiky sa monopostu z pera Adriana Neweyho darí, len zavesenie a odpruženie nie je stavané na nerovnosti. “Aj tu potrebujete na pár miestach prechádzať cez obrubníky či hrboľaté úseky, ale my o týchto obmedzeniach vieme. Musíme na nich pracovať, ale preto je druhé miesto v pohode.”
“Vo všeobecnosti to nebola zlá kvalifikácia. Ako som už spomenul, tretia časť kvalifikácie bola pre Mercedes najslabším segmentom, takže je skvelé zajazdiť presne rovnaký čas. Pri pohľade na ich čistú rýchlosť to druhé miesto beriem. Videl som ich časy a hovoril som si, že nie je šanca, aby som ich napodobnil,” priznal obhajca titulu.
Pre Red Bull sa víkend nevyvíja vôbec dobre, čo sa pomaly stáva pravidlom. Tentoraz ho však netrápil len balans, ale aj agregát. Zlyhanie čisto novej jednotky MGU-K neznamenalo len to, že druhý tréning musel presedieť, ale je možné, že ho to donúti prijať trest v druhej polovici roka. Všetko bude závisieť od toho, či sa ju ešte podarí zachrániť.
“Tento víkend bol z našej strany opäť trochu nanič, mali sme priveľa drobných problémov,” prízvukuje Verstappen. “Potom sme sa snažili nájsť najlepšie vyváženie nášho auta. V kvalifikácii bolo vybalansované celkom slušne, bol som s tým spokojný, ale potrebujeme mať priamočiarejšie víkendy bez problémov. To nám tiež trochu pomôže.”
Ak sa Red Bullu podarí odstrániť problémy, môže sa pokojne vrátiť späť na výslnie. Fanúšikovia by si mali dovtedy užívať chvíle, keď je to aj v bojoch o pole position a víťazstvá také tesné. Verstappen uznáva, že vyrovnanejšie štartové pole je “dobré pre Formulu 1”.
“Na rošte je pár prekvapení. Niektoré sú pozitívne, iné negatívne. Poukazuje to na fakt, že všetci sú si bližšie a rozhodujú detaily: Možno chápete pneumatiky lepšie, možno viete o istých slabinách svojho auta a možno iné tímy majú tiež nejaké hendikepy. Treba s tým pracovať a brať do úvahy aj rôzne konfigurácie tratí, ale pre Formulu 1 je to dobré,” uzavrel.