Verstappenova nová pohonná jednotka mala problémy už po štrnástich kolách
Max Verstappen v piatok odjazdil štrnásť kôl, z toho v druhom tréningu len štyri. Vzhľadom na to, s akým rešpektom Red Bull prichádzal do Montrealu, je to žalostne málo. Inžinieri by potrebovali nazbierať viac dát, na základe ktorých by čo najlepšie pripravili monopost na prejazdy cez obrubníky a sobotňajšiu kvalifikáciu. Napokon im to nedovolila technika.
Namiesto zbierania dát Holanďan takmer celý druhý tréning presedel v garáži. Presnejšie povedané, v garáži vlastne ani nebol. Najskôr k mechanikom zamieril s dymiacim autom, no keď mu tím oznámil, že má technický problém s elektrickou časťou pohonnej jednotky, z garáže sa vytratil. Mechanici do konca tréningu nestihli auto spojazdniť. Spomalilo ich aj to, že kryty bočníc museli “odskrutkovať” brúskou.
“Mali podozrenie na elektrický problém, takže mi prikázali zastaviť. Teraz ten problém skúmajú, odvtedy som ešte v garáži nebol,” postavil sa pred mikrofón ešte pred skončením druhého tréningu Max Verstappen. “Určite sa čoskoro dozvieme viac.”
Aj keby to nebolo nič vážne, nie je to ideálna príprava na víkend. “Nie je to ideálne, najradšej by som odjazdil viac kôl,” povzdychol si Holanďan, ktorý odjazdil len štyri kolá na mäkkej zmesi a skončil osemnásty. “Niektorí ľudia odjazdili viac kôl na suchu, potom na vode. Takto som si druhý tréning nepredstavoval, ale myslím si, že dôležitejšie je prísť na to, čo sa stalo a aký to bude mať dopad na tento víkend a zvyšok roka.”
Z piatkových problémov s pohonnou jednotkou sa nezvykne strieľať. Tímy spravidla na prvé dva tréningy nasadia “tréningové” kusy, ktoré už majú niečo za sebou a ich vyradenie neznamená koniec sveta. To však nie je Holanďanov prípad. Red Bull mu pred prvým tréningom pripravil novučičký spaľovací motor, turbo aj jednotky MGU-K a MGU-H. Budeme preto netrpezlivo čakať na bližšie správy, či sa všetko podarilo zachrániť.
V druhom tréningu z Red Bullov jazdil aspoň Sergio Pérez, ktorý po devätnástich kolách nazbieral prvé dojmy z jazdy na Okruhu Gillesa Villeneuva. “V takýchto podmienkach to bol veľmi ťažký deň. V sobotňajšej kvalifikácii bude dôležité byť na trati v správny čas.”
Dážď hrozí aj po zvyšok víkendu. “Už v druhom tréningu sme videli, že podmienky na trati sa dosť rýchlo menili. Ak nebudete tlačiť v tom správnom kole, môže to spôsobiť dosť veľké rozdiely.”
Red Bull si môže aspoň trochu vydýchnuť, že sa má z čoho odraziť a Pérez nazbieral dôležité dáta. “V aute sme spozorovali pár vecí, ktoré chceme doladiť. Máme celkom dobrú predstavu o tom, čo treba zmeniť, ale podľa mňa je veľmi ťažké robiť nejaké závery, keď podmienky tak jednoznačne diktovalo počasie.”
“Na intermediálkach sme spravili pokroky, čo bolo dosť pozitívne. Na gumách do sucha sme však neboli na trati v správny čas. Nerobí mi to však starosti. Našu konkurencieschopnosť spoznáme zajtra,” doplnil.