logo F1online.skF1online.sk

Ocon vraj končí po „vzájomnej dohode“: Nasadenie Doohana nie je trest

Esteban Ocon
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 6. 2024

Nestáva sa úplne pravidelne, aby tím oznámil odchod jedného zo svojich pilotov a zároveň žiadna zo strán neoznámila meno nástupcu alebo svoje nové pôsobisko. Esteban Ocon po sezóne opustí Alpine, ale zatiaľ nevieme, kto ho nahradí, ani aký bude nový tím francúzskeho pretekára. Všetky indície naznačovali, že rozchod Ocona s francúzskym tímom bol poriadne búrlivý, ale to obe strany odmietajú.

Dozvedeli sme sa však, že Esteban nevedel o svojom konci pred Veľkou cenou Monaka. Aj keď diskusie vraj prebiehali niekoľko mesiacov, definitívny ortieľ sa dozvedel pred pretekmi v Kanade. Ani jedna zo strán pritom neoznámila svoje ďalšie plány.

„Hovorili sme s tímom už niekoľko mesiacov. Alpine je veľká skupina, Renault je veľká skupina, a je to jeden z tímov, ktorý sa nerozhoduje na základe jedných pretekov,“ povedal Ocon pred novinármi v Kanade. „Hovorili sme spolu a vzájomne sme sa dohodli, že končíme. V podstate nepredĺžime zmluvu.“

„S tímom som strávil päť rokov. Zažili sme spolu niekoľko úžasných okamihov a tiež pár náročných, ale päť rokov je vo Formule 1 dlhá doba. Teším sa na ďalšie výzvy a chcem zakončiť spoluprácu s Alpinom čo najlepšie,“ dodal Ocon.

Čo však incident v Monaku? Šéf stajne Bruno Famin sa zrejme nikdy netváril tak kyslo, ako keď videl karambol medzi tímovými kolegami v zákrute Portier. Esteban však trvá na tom, že v tíme nepanuje žiadne napätie, čomu po roku a pol incidentov s tímovým kolegom Pierrom Gaslym málokto uverí.

„Bol som v továrni, aby som absolvoval bežnú prípravu pred súťažným víkendom. S Brunom sme sa porozprávali. Veľa sme hovorili o najrôznejších veciach a rozhovor nebol ani trochu zvláštny. Náš vzťah to nijak nepoškodilo. Všetko sme prediskutovali a ideme ďalej,“ trvá na svojom Ocon.

Na otázku, či teraz zmení svoj prístup k súpereniu s tímovým kolegom, odpovedal: „Ako jazdec som sa vždy držal inštrukcií tímu. Na tom sa nič nezmení.“

Na pretras prišiel aj Jack Doohan, ktorý sa v prvom kanadskom tréningu posadí do jeho auta. Ide o ďalšiu zvláštne načasovanú skutočnosť. Obe strany však aj v tomto prípade vytrvalo popierajú, že by kolízia v Monaku a následný Oconov odchod nejako súviseli s nasadením austrálskeho mladíka, ktorý je, mimochodom, jedným z hlavných kandidátov na sedačku v Alpine.

„Čítal som to v médiách a nie je na tom štipka pravdy,“ vyhlásil Ocon. „Táto trať bude na začiatku víkendu špinavá a je tu nový asfalt, takže si veci musia najprv sadnúť. Okrem toho klesnem na štarte o päť miest. Moja kvalifikácia teda bude menej dôležitá a musíme sa sústrediť viac na preteky. Zároveň si myslíme, že v neskoršej časti roka bude naše auto konkurencieschopnejšie. Radšej to teda urobíme tu ako v Mexiku alebo Abú Zabí.“

Súvisiace články

Diskusia