logo F1online.skF1online.sk

Famin vraj skutočne chcel drakonicky potrestať Ocona, ale zasiahli právnici

Esteban Ocon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 6. 2024

Kolízia Estebana Ocona s Pierrom Gaslym na Veľkej cene Monaka, oznámenie o odchode prvého menovaného z Alpinu po skončení sezóny a správa, že prvý tréning v Kanade odjazdí rezervný pilot stajne Jack Doohan. Áno, bolo to krušných desať dní pre francúzsky celok a my sa môžeme len dohadovať, čo sa skutočne dialo za oponou. Podľa najväčšieho francúzskeho športového denníka sa však diali veci.

L’Equipe, na ktorý odkazuje portál RacingNews365.com, píše, že boss Alpinu Bruno Famin to s vyhrážkami na adresu Estebana Ocona myslel smrteľne vážne. Aj keď sa dobre informované zdroje zhodujú, že k rozhodnutiu o odídení francúzskeho pretekára spel tím už niekoľko mesiacov, načasovanie všetkých vyššie uvedených udalostí je príliš zvláštne, aby bolo náhodné. Ako keby sa nám niekto snažil ostentatívne naznačiť, že pohár trpezlivosti pretiekol a vedenie Alpinu má Ocona plné zuby.

„Podľa najväčšieho francúzskeho športového denníka L’Equipe mal Famin v úmysle suspendovať Ocona, keď sa jeho hnev a hrozby ‚dôsledkami‘ v priamom prenose krátko po incidente stali katalyzátorom pre prvé špekulácie,“ uvádzajú vyššie uvedené zdroje.

Ocon reagoval v piatok rozsiahlym príspevkom na sociálnych sieťach, v ktorom verejne potvrdil, že v Kanade bude pretekať. Podľa viacerých zdrojov v tomto čase vedel o svojom odchode z tímu po skončení sezóny, o ktorom sa mal dozvedieť vo štvrtok a ktorý Alpine oficiálne potvrdil v pondelok.

„L’Equipe informuje, že Faminovo želanie suspendovať Ocona si vyžadovalo súhlas právnikov Alpinu, ktorí to odmietli v obavách, že by to mohlo viesť k žalobám zo strany zástupcov pretekára,“ uviedol francúzsky denník.

Asi je to pochopiteľné vyústenie celej kauzy. Ešte pred niekoľkými desaťročiami by sa to možno dalo, ale dnes sú kontrakty pilotov neuveriteľne zložité a ťažko by ste dokázali obhájiť takýto interný trest pre incident, ktorých sa za celú sezónu odohrajú desiatky.

Precedensy na to však máme, napríklad Sauber v roku 2002 „posadil“ Felipeho Massu na VC USA a nahradil ho Heinzom-Haraldom Frentzenom po incidente na predchádzajúcich pretekoch v Monze. Tím to však urobil z taktických dôvodov, keďže Massa si mal v Indianapolise odpykať penalizáciu straty desiatich miest na štarte. Sauber po sezóne beztak Brazílčana vyhodil a nahradil ho práve Frentzenom. Posadenie jazdca „za trest“ by teda bolo poriadne kontroverzné rozhodnutie.

Alpine zároveň vyvrátil, že by posadenie Doohana do kokpitu v prvom tréningu bolo nejakým ostentatívnym krokom, ako prejaviť nevôľu šéfa stajne. Načasovanie je vraj čisto náhodné, čo pre BBC potvrdil hovorca stajne.

„Nešlo o žiadne disciplinárne pokarhanie po nehode v Monte Carle. Aj keď to nebolo potvrdené pred Monakom, patrilo to k skorším plánom tímu,“ cituje zástupcu tímu reportér BBC Andrew Benson, podľa ktorého je Oconov víkend po penalizácii za incident s Gaslym beztak skompromitovaný.

Súvisiace články

Diskusia