Russell a Čandhok sa zhodujú: Verstappen by si mohol vziať rok voľno
Aké prekvapenia sa nám ešte skrývajú na prestupovom trhu? A aká bude budúcnosť Maxa Verstappena. Väčšina jazykov sa zhoduje, že v roku 2025 sa pokúsi s Red Bullom o zisk ďalšieho titulu, ale rok 2026 a nové motorové pravidlá otvárajú zaujímavé možnosti. Verí Holanďan Red Bullu natoľko, že s ním bude pokračovať aj v novej ére? Podľa Georgea Russella a Karuna Čandhoka by nás Max mohol prekvapiť.
Pytačky Mercedesu sú očividné a intenzívne, ale ak Holanďan povie Totovi Wolffovi „nie“ a ten následne vezme Kimiho Antonelliho, tak sa tým prestupová tajnička pre rok 2026 ešte väčšmi skomplikuje. Čo ak si je Mercedes naozaj istý, že ich motor bude v roku 2026 najlepší? Čo ak Max Verstappen vie, že nový motor Red Bullu nie je dostatočne dobrý? Nuž, pri odpovediach na tieto otázky môžeme v súčasnosti len špekulovať a špekuluje nad tým dokonca aj George Russell.
„Nevyhýbal by som sa Maxovi ako môjmu novému tímovému kolegovi,“ prehlásil Angličan odvážne v rozhovore pre Daily Mail. „Nevyhýbal by som sa ani tomu, aby sa pripojil k nášmu tímu. Pri mojom príchode do Mercedesu som čelil najväčšej výzve v podobe štatisticky najúspešnejšieho jazdca všetkých čias. V súboji s ním som podával dobré výkony a to je všetko, čo môžem urobiť.“
„Max si v sezóne 2026 môže vziať rok voľno, aby zistil, ktorý tím je najlepší. Vôbec by ma to neprekvapilo. Nezabudnite, že rok 2026 je lotéria. Naozaj neviete, ako sa to vykľuje,“ dodal Russell.
Je zaujímavé, že to v nedávnej minulosti povedal aj bývalý pilot a dnes expert televízie Sky Karun Čandhok. Ten zašiel ešte ďalej ako Russell a považuje za pravdepodobné, že v roku 2026 neuvidíme na rošte holandského šampióna.
„Odohráva sa tu niekoľko nezvyčajných vecí. Máte tu Sainza a Verstappena. Nikdy by sme ani nepomysleli, že Max môže odísť z Red Bullu, kým sa v tíme nezačali diať veci. Situácia na trhu je naozaj zvláštna a ťažko sa dá prečítať,“ povedal Čandhok.
„Myslím si, že Max zostane v Red Bulle v roku 2025, v roku 2026 si vezme rok voľno a uvidí, čo sa bude diať. Potom si v roku 2027 môže vyberať. Hovorí o ambíciách v Le Mans a ďalších motoristických disciplínach. Myslím si, že v roku 2026 bude robiť niečo z toho a zistí, kto sa v sezóne 2026 najlepšie odrazí. Lewisovi po roku 2026 končí zmluva s Ferrari a Max ho môže nahradiť, môže ísť do Mercedesu alebo sa vrátiť do Red Bullu. Podľa mňa sa to môže stať,“ uzavrel Čandhok svoje zamyslenie.
Verstappen to s Le Mans myslí vážne
Ambícia Maxa Verstappena na legendárnych pretekoch v Le Mans je viac ako hmatateľná. Holandský pretekár však neskočí do jedného z hyperáut len tak. Podľa vlastných slov čaká, kým šampionát vyrieši váhový problém. Táto téma je pred tohtoročnou edíciou 24 hodín Le Mans opäť na pretrase, keď budú najúspešnejšie tímy „potrestané“ za úspech dodatočným závažím.
V kuloároch sa už vo veľkom polemizuje, že Ferrari aj v tomto roku taktizovalo a po nevýraznom štarte do sezóny plánuje vziať Le Mans útokom. Vlani tu Scuderia zvíťazila a táto trať by ich špeciálu mohla vyhovovať. Paradoxne však ide aj o jednu z najväčších prekážok, ktoré bránia Verstappenovi, aby sa pripojil.
„Myslím si, že je to pre mňa priskoro, pretože podľa mňa potrebujú vyriešiť balance of performance. Podľa mňa je to jedna z nepresností, ktoré treba odstrániť,“ hovorí Verstappen, podľa ktorého majú v súčasnosti veľkú výhodu ľahší jazdci. „Myslím si, že v tomto smere potrebujú limit, pretože s výstrojom môžem vážiť až 80 kilogramov, ale niektorí jazdci majú 55 alebo 60 kíl.“
„Máte pocit, že takto nemáte šancu, pretože stratíte pár desatín na kolo. Potrebujú to vyriešiť a potrebujú zaviesť niečo ako priemernú alebo minimálnu hmotnosť pre jazdca. V budúcnosti by som sa tam však rád objavil, pretože je to neskutočné podujatie,“ dodal Max.