Prišlo na Vasseurove slová: Verstappen spravil viac chýb ako za posledné tri sezóny
O Maxovi Verstappenovi sa v posledných rokoch hovorilo ako o jazdcovi, ktorý prakticky nikdy nerobí chyby. Frédéric Vasseur však pred pár týždňami poznamenal, že keď sa Holanďan konečne dostane pod skutočný tlak, tak chyby prídu. Tento čas vraj prichádza.
Počas éry dominancie jedného tímu a jedného jazdca je pilot na čele pravidelne predmetom blahorečenia. Keď nemáte žiadneho súpera a s prehľadom si môžete krúžiť na čele pretekov, chybám sa ľahko vyhnete. Keď však treba skutočne zabrať a ísť na hranici svojich síl a potenciálu monopostu, už je to o poznanie náročnejšie. Presne taký istý scenár sme videli po ukončení zlatej éry Sebastiana Vettela a Lewisa Hamiltona.
Teraz to zrejme čaká aj Maxa Verstappena. Frédéric Vasseur už na začiatku decembra avizoval, že keď sa Verstappen konečne dostane pod tlak, jeho bezchybné jazdy budú minulosťou. “Nechcem na základe tohto víkendu vyvodzovať žiadne závery, ale ak sa na tie víkendy pozriete, tak Max v Imole spravil viac chýb a viackrát vyšiel z trate ako za posledné tri sezóny. Myslím si, že to príde, akonáhle musíte zabrať. Ak zostávate vo svojej komfortnej zóne, nerobíte žiadne chyby. Oni sa ocitli v takej situácii.”
Isté chyby sme videli aj na Veľkej cene Monaka. Holanďan sa viackrát dotkol bariéry, čo mohlo mať aj oveľa vážnejšie následky. Okrem toho sme zistili, že Red Bullu nevyhovuje, keď je na trati veľa hrboľov a obrubníkov.
Vasseur vyhlásil, že ho vôbec nešokovalo, že aj Red Bull má slabiny. “Len sme ich predtým nevideli. Začalo to byť evidentné teraz, pretože predtým nepotrebovali ísť na hranu. Vlani mali veľmi slušný náskok a len niekedy sme s nimi dokázali bojovať v kvalifikácii. V pretekoch však mali náskok v priemere štyri až päť desatín, nuž a vtedy nie ste v žiadnom ohrození.”
“Myslím, že vlani v Džidde Max štartoval deviaty, no už po troch kolách bol vo vedení. Mali toto pohodlie. Mohlo sa stať čokoľvek. Dokonca aj keď Max vlani v Rakúsku zastavil v posledných kolách po najrýchlejší čas, znamenalo to, že strategicky mali náskok jedného pitstopu,” pripomenul ďalší z dlhého zoznamu suverénnych výkonov.
Vysvetlenie, prečo sme vo Verstappenovom podaní nevideli žiadne chyby, je vraj jednoduché. “Aj keď za takých okolností spravíte chybu, je to neviditeľné. V tejto sezóne to už neplatí. Neplatí to ani pre nás, ale neplatí to ani pre Red Bull a McLaren, pretože McLaren je bližšie. Musíme byť v tejto bitke najlepší.”
Toto však rozhodne neznamená, že Ferrari teraz môže byť so sebou spokojné. Taliansky tím potrebuje využiť výsledok na to, aby sa motivoval. “Nesmieme z tohto vyvodzovať závery, pretože podľa mňa sa vrátia. Vrátia sa čoskoro a budú silní. Vôbec neočakávam, že by odrazu bolo všetko jednoduché až do konca.”
“Kanada je pravdepodobne pravým protipólom Monaka z hľadiska rýchlostí aj pôsobiacich síl, ale má zas aj podobné charakteristiky s obrubníkmi, množstvo pomalých zákrut, šikanu a podobne. Niektoré zákruty sa podobajú Monaku,” analyzuje Vasseur, podľa ktorého začína byť monopost Ferrari SF-24 všestrannejší. “My sme však podali dobrý výkon v Melbourne, potom sa nám darilo v Imole, v Miami s inou zmesou, kde bol iný asfalt a iná konfigurácia. Bude to tesné až do konca. Niektorým autám budú isté okruhy vyhovovať viac.”