logo F1online.skF1online.sk

Hamiltonove výčitky po pitstope boli oprávnené. Zbabrali sme to, priznal Wolff

Toto Wolff
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala27. 5. 2024

Ak chcete niekoho v Monaku predbehnúť, nemôžete si robiť veľké nádeje na trati, ale všetko staviť na zastávky v boxoch. Pokus Mercedesu dostať Lewisa Hamiltona pred Maxa Verstappena bol však totálne bezzubý. Strieborné šípy pohrdli svojou jedinou príležitosťou.

Na konci 51. kola bol už Lewis Hamilton nalepený na zadnom krídle Maxa Verstappena. V poslednom sektore sa ho inžinier spýtal, či je spokojný s balansom. Dostal kladnú odpoveď, po ktorej nasledoval príkaz zamieriť do boxov, resp. spraviť presný opak toho, čo urobí Verstappen.

Holanďan zostal na trati, Hamilton prezul. Keď sedemnásobný šampión opúšťal boxovú uličku, inžinier mu oznámil, že výjazdového kolo má zajazdiť v “normálnom” režime. Okrem “normálneho” režimu majú v Mercedese aj “kritický” režim, keď je absolútne kľúčové zabrať. Namiesto toho Hamilton dostal za cieľ jazdiť časy na úrovni 1:16,0.

“Ako veľmi chcete, aby som zatlačil?” spytoval sa Lewis Hamilton pri prejazde cez tunel, keďže dostával rozporuplné informácie. Na jednej strane “normálny” režim, na druhej strane, aby zatlačil. “Len zatlač tak, ako v Suzuke,” znela inžinierova odpoveď.

Keď Lewis Hamilton pretínal cieľovú čiaru, Max Verstappen už prichádzal do prvej zákruty a s prehľadom si šieste miesto postrážil. “Prečo ste mi nepovedali, že výjazdové kolo je kritické?” Táto otázka zostala bez odpovede.

Toto Wolff v rozhovore pre magazín GP Racing poskytol jedno vysvetlenie. “Medzi nami na boxovom múriku došlo ku komunikačnému zlyhaniu. Pochybili sme. Malo zaznieť ‘výjazdové kolo je kritické’, keď sme sa snažili o undercut. Potom sme však začali debatovať, či by nám akékoľvek dobré výjazdové kolo na nových pneumatikách stačilo. Finálna správa tak bola prinajmenšom mätúca, ale pravdepodobne nesprávna.”

Mercedes sa však ani nepokúsil Verstappena predbehnúť. Hamilton s cieľom 1:16,0 nemal šancu súpera dobehnúť. Mohol ísť pritom aj o dve sekundy rýchlejšie, keby dostal taký príkaz; jeho najrýchlejšie kolo pretekov malo hodnotu 1:14,165.

V druhom sektore “kritického” kola dokonca Hamilton na Verstappena stratil, hoci Holanďan jazdil na zadnom krídle Georgea Russella a 50 kôl starých gumách. Mimochodom, Mercedes mohol požiadať o pomoc aj svojho druhého jazdca…

Wolff prezradil, že na boxovom múriku mali obavy. “Správa mala znieť ‘výjazdové kolo je kritické’, no v zákulisí sme mali starosti: Ak by sme v priebehu jedného kola totálne zošrotovali tie pneumatiky, tak čo by nasledovalo potom?”

Ak sa stratégovia skutočne báli práve tohto v Monaku, kde sa nedá predbiehať ani so stratou štyroch sekúnd na kolo, tak je otázne, či na takom boxovom múriku skutočne všetko funguje správne.

“Zhrnuté podčiarknuté, správa Lewisovi nebola správna. Bola to chyba tímu,” pripustil Wolff. “Chceli sme byť blízko k Verstappenovi a potom sa pokúsiť o undercut. V správe vo vysielačke sme však spravili totálnu chybu.”

Mercedes môže trochu mrzieť aj rozhodnutie nasadiť na štarte tvrdé pneumatiky, ktoré Lewis Hamilton svojmu tímu tiež vyčítal. Nakoniec to o ničom nerozhodlo, keďže sa šlo pomaly, ale do budúcna je to téma, ktorú treba prebrať. “Vo chvíli, keď došlo k nehode, bolo jasné, že sme sa ocitli v nevýhode. V Monaku toho nie je veľa, čo dokážete zmeniť. V podstate skončíte na pozícii, z ktorej ste štartovali.”

Súvisiace články

Diskusia