logo F1online.skF1online.sk

Leclerc po treťom tréningu menil motor: V kvalifikácii som bol trochu napätý

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2024

Tretia pole position a tretí útok na prvé víťazstvo. Charles Leclerc je v ideálnej pozícii, aby definitívne zahnal prekliatie domáceho okruhu. Po rokoch 2021 a 2022 má tretiu veľkú šancu na víťazstvo v Monaku. Aj keď sa sobotná pole position nerodila ľahko, Leclerc je určite najväčším favoritom nedeľných pretekov.

Charles v druhom a treťom tréningu v podstate dominoval. Vo svojom Ferrari vyzeral nesmierne komfortne a plný sebadôvery. V sobotu popoludní však veci nešli úplne hladko, priznal po skončení kvalifikácie monacký pretekár.

Ako to už býva, a pre Ferrari to platí dvojnásobne, úspechy vo voľných tréningoch len zvyšujú napätie, tlak a očakávania. Inak tomu nebolo ani v Monaku, kde Scuderiu postihli pred kvalifikáciou nečakané problémy.

„V prvom tréningu áno,“ odpovedal Leclerc na otázku, či sa cítil ako kandidát na pole position od prvých piatkových kôl. „Uprednostňujem taký pozitívny priebeh druhého a tretieho tréningu, ako sme videli z našej strany tento víkend, ale vďaka tomu idete do kvalifikácie s vedomím, že všetko môžete stratiť a keď nezískate pole position, budete za hlupáka. Tlak bol naozaj veľký, ale podarilo sa nám to zvládnuť.“

Skutočnosť však nebola taká ružová, ako ju vykreslilo piatkové dianie. Ferrari okrem toho po treťom tréningu menilo motor, čo Leclerca „ani trochu neupokojilo“ a išiel „trochu napätý do kvalifikácie“. Všetko však skončilo dobre, aj keď to neprebiehalo hladko.

V prvej časti kvalifikácie sa Charlesovi zasekol na prednom krídle kúsok z reklamného pútača a ani v Q2 nijak nedominoval. Všetko sa zišlo až v tretej časti kvalifikácie, po ktorej prišla veľká úľava, keď Leclerc konečne našiel v kokpite potrebnú sebadôveru.

„Po treťom tréningu sme objavili problém na mojom motore, ktorý musel byť vymenený na poslednú chvíľu. Našťastie to na môj víkend nemalo vplyv,“ povedal spokojne Charles, ktorý bojoval s nepriaznivými okolnosťami v priebehu celej kvalifikácie.

„V Q1 som si zo zákruty Mirabeau odniesol na prednom krídle kúsok reklamného pútača. Išlo o dosť dôležité kolo, takže nás to spomalilo. Zamierili sme do boxov, zbavili sa pútača a vrátili sa na trať. Bolo to zložité, lebo v Monaku chcete jazdiť po trati a zbierať bezproblémové kolá,“ hovorí Leclerc o nervóznom začiatku.

„Len som sa modlil, aby vtedy neprišli žiadne žlté alebo červené vlajky. Našťastie pre mňa to skončilo dobre. V druhej časti kvalifikácie sme sa zas trápili s vyvážením monopostu. Nedokázal som nájsť v kokpite ten správny pocit,“ dodal.

V Q3 nastala hodina pravdy. V tomto rozhodujúcom okamihu hodil Leclerc so svojím tímom za hlavu všetky problémy a doručil tak žiadaný výsledok. Po kvalifikácii však priznal, že mu k tomu pomohli posledné úpravy v nastavení. „Pred Q3 sme urobili nejaké úpravy, najmä predného krídla, riadenia a mojej jazdy. Opäť som získal tempo a bol som o niečo spokojnejší. Z nejakého dôvodu som však mal lepší pocit v druhom a treťom tréningu,“ povedal trojnásobný držiteľ monackej pole position.

Súvisiace články

Diskusia